Alla inlägg under juli 2021

Av Tanja Engberg - 18 juli 2021 19:12

Jag orkar verkligen inte
Exet ringde p jag tog upp saker som måste göras nästa vecka
Sen så frågade han om allt var bra med våran gemensamma son
Nej svarade jag
Så, bollen var i rullning
Nu gäller det att vara smidig

Men ack så tröttsamt det är att försöka vara smidig
Men ingen av oss höjde rösten
Dock så hade han lite dålig försvarsteknik
Och till slut hette det att då är det jag som har problem med sonen om det är hos mig han inte är så glad
Tanken att han tar ut det han känner här fanns inte i hans värld

Han sa hejdå och la på

Jag kommer inte ta upp det igen på bra länge iallafall
Men jag frågade en sista fråga :
Varför tog du tillbaks henne ännu en gång ?
Han var tyst länge och sen kom det :
Jag vill inte vara själv
Det svaret ger han mig alltid

Inte att han inte kan vara utan henne eller att han älskar henne
Utan det handlade bara om hans eget behov
Och han visste att hon var den enda som skulle vilja flytta in på en gång och som vill vara med han dygnet runt .

Men jag släpper det där för det här hjälper inte min son .
Inte på något sätt .

Jag gav jämförelsen att om jag bodde ihop med en man som kanske inte alltid var så schysst mot L och han klagade hemma hos pappan
Skulle han inte reagera då?
Jo , svarade han , det skulle han givetvis göra och han skulle prata med mig om det .

Men alltså .. det går inte att få en sån här människa att tänka logiskt .. inte på något sätt .

Så jag lägger ner det .

Jag brusade inte upp , jag kastade inte skit utan var bara lugn .

Men detta kommer jag inte göra igen på bra länge :)
Nu få ordning på mitt hem :)

Av Tanja Engberg - 18 juli 2021 11:54

Och mamman fick nog :)
Katter som tjatar om att få komma ut , liten son om att få köpa nåt som ska ut i cyberrymden och jag säger ja men det fungerar inte att köpa tills jag kommer på att jag fått nytt kort och sen vips säger datorn att sonen får vänta 24 timmar , tårar från sonen för att han är trött av all värme som varit , mamma trött o ledsen för att det blev som det blev , pratar med sonen om varför det varit stingsligt den här veckan o han vet inte riktigt själv .. men tårarna är torkade och katterna är ute och jag kan börja andas igen .

Halleluja vad jag längtar till lite annat än servande och bara få vara jag :)

Av Tanja Engberg - 18 juli 2021 10:48

På nåt sätt ska det bli lite skönt att få vara bara Tanja igen för en vecka :)
Det har varit lite intensivt här och ja mina söner kan verkligen suga musten ur en
Den yngre versionen börjar bli tonåring o jäklars vilket humör , eller han blir låg .. om han inte går igång för att nån sk vän retas via nätet .
Eller så muttrar han om exets sambo

Jag försöker få han att släppa just den sista saken för tyvärr är det bara en person som kan avgöra den saken och han kommer inte göra det till sonens fördel så länge han inte själv vill det .

Och jag är ju rak som bara den av mig .. och säger som det är när det gäller såväl tandborstning eller denna sambo :)

Sen den stora sonen - idag är det exakt en vecka kvar tills han flyttar:)
Alltså han har varit en gigantisk bebis denna tid
Och jag har knappt vågat säga ifrån

Men nu slipper jag detta och får tillbaks mitt liv och hem .. hurra !!!!!

Nästa vecka är också sista intensiva veckan innan semester och jag ska fixa den sjujäkla bra :)

Nej ni .. katterna tjatar o gnäller om att få gå ut så en dusch för mig o sen ut med dom och vattna blommorna å

Orkade inget av sakerna igår kväll , var så trött .

Kram på er alla :)

Av Tanja Engberg - 17 juli 2021 23:45

Så jag har struntat i att planera för det blir ju ändå inte riktigt som man tänkt sig från början :)

Av Tanja Engberg - 17 juli 2021 20:30

Jag saknar verkligen det där livet , motormuller från V8 och allt runt omkring
När vi åkte från stranden såg vi till att komma mitt i cruisingen på vägen hem för att hinna se lite
L och jag mindes båda tillbaks till de åren och när jag körde på Summer meet i Västerås .
Då det blev extra busigt :)

Det är ju inte åren med exet eller jag menar det är ju inte han jag saknar utan det vi gjorde och upplevde då

Herrejösses vilka cruisingar vi varit på och fester

Jag är glad att jag fått gjort det

Harri som jag träffar lite till o från har ju det intresset också och åker gärna på sånt
Hade jag inte haft L ikväll så hade vi nog åkt o kollat:)

För jag har läst nånstans att det är inte människan i sig man saknar utan allt det man upplevt tillsammans och det måste man få sakna :)

Det var ett tag efter som jag inte ville komma i närheten av en cruising ens bara för att det förde med sig så mycket

Men idag är det helt tvärtom
Och jag saknar att få köra helt klart och vara med i allt det där :)

Men men .. det kanske kommer :)

Av Tanja Engberg - 16 juli 2021 23:29

Men ? min son har varit lite insnöad och låg emellanåt .
Han har fastnat o hur livet är med sin pappa och hans sambo
Dystra tankar
Och det är jag som får ta den skiten o deala med det

Det är inte rättvist varken för sonen eller mig

Den skiten borde stanna där hemma och att de får ta itu med den

Jag har inga problem här hemma

Jag försökte säga åt min son att han skulle inte slösa på energin till de som inte är värda det
Lägg den på nåt/ nån annan istället

Titta på mig , jag skiter faktiskt fullkomligt i de där 2 på alla sätt

Det går inte att förändra människor om de inte vill det själva
Dessutom är sonen så pass gammal att han kan välja var han vill vara , om han ska bo mer hos nån .
Om han inte orkar med pappans sambo

Sen på kvällen hörde jag hur sonen blev retad via datorn och hur han gick igång tills jag bröt det .

Så han har inte varit så ok den här veckan , lite tyst o lågmäld och sorgsen .

Tråkigt


Men imorgon ska vi åka o fiska :)


Och ha en bra dag :)

Men nu natti o gärna sovmorgon :)

Av Tanja Engberg - 16 juli 2021 19:11

Det var våran agenda idag
Först sovmorgon för det behövde vi verkligen och sen bullbak för min del och för L lite datortid
Efter lunch drog vi till vårat absoluta favvvoställe - Mörtsjön
Dotter o hennes familj var med
Jag har fått simmat ut som jag brukar , bullfest o en massa bus o vattnet
Älskar sådana här dagar :)
Det är harmoni det
Dock är inte min svärson med på noterna att det är så här att ha semester när man är tvåbarnspappa

Han är inte bekväm med att hänga på stranden .

Men de hittar nog nån bra rytm till slut .

Jag är nog van att ha det lite mera lättsamt när jag åker till stranden men kan avstå det lättsamma nångång kanske :)
Jag är ju ändå trots allt mormor o har vissa uppgifter tydligen :)

Men jag ska nog få ha mitt häng i solstolen o bekväma sköna dagar .

Nu hemma igen o vi är lagom trötta , kommer bli väldigt lugnt .

Ovido - Quiz & Flashcards