Alla inlägg under januari 2022

Av Tanja Engberg - 30 januari 2022 12:02

Malik :)
Det här är på Öland , magnifikt :)

Av Tanja Engberg - 30 januari 2022 12:01

Har dessa kommit upp, helt otroligt va ?:)
Jag älskar alla årstider på alla sätt ..men pga denna pandemi o mycket stillasittande o hemmaliv så börjar det bli väldigt tråkigt .. och ja nu längtar jag efter våren .. men vi kör Februari först :)

Av Tanja Engberg - 25 januari 2022 19:33

Hela tiden bli en ännu bättre version av mig själv

Det här är sjukt mycket att ha över 80 kollegor , kunna småprata med alla , veta att de menar väl .. men det finns så otroligt mycket koder och vad de kan tänkas tycka om mig

Jag har lärt mig att vara mig själv men just nu .. nä :)

Nu måste jag verkligen tänka skarpt o vara allert o visa vem som är jag

Och ja det är så utmattande

Det är lärare , det är rektorer , det är administrativa chefer och så jag och de övriga .. på golvet .

Det verkar inte som att man kan prata med alla eller ens heja
Det beror på vilken lärare det är

Idag stod jag och pratade med kuratorn men det är för att hon tidigare jobbade på habiliteringen

Idag har jag tagit reda på en sak till och det är hur jag skriver in mina tider .

Nästa är att ordna en dator

Men jag kämpar verkligen på och det är inte alltid lätt
Att skaffa sig nya vänner på ett nytt jobb

Jag kommer ge det här året ut
Känns det inte bra söker jag något annat arbete


För att jag kan :)

Av Tanja Engberg - 2 januari 2022 19:39

Veckors ledighet snart över
Imorgon börjar jag mitt nya arbete
Så sjukt nervös
Sitter här och funderar över vad jag kunde gjort bättre denna jul o nyår


Eller om jag gjorde det som jag ville helt enkelt

I stort sett som jag vill

Men kanske inte vara ensam så mycket som jag varit

Men skönt å

Jag har gjort en bra sak för detta nya år

Att vi går tillbaks till att vi byter måndagar när det gäller sonen

Jag får en söndag kväll själv
Ingen behöver skjutsa

Det blir rättvist

Sonen får ta lite ansvar också

Och det här med att träffa exet varannan söndag .. nja.. det har börjat bli lite slitsamt :)

Jag behöver få vara lite mer ifred

Kommer nog fler grejer

Av Tanja Engberg - 1 januari 2022 16:41

Det har varit så mycket saker och är fortfarande

Det blir kaos inom mig
Och jag känner mig totalt värdelös

Sen är det dags för mig att lära mig hur en tonåring fungerar igen :)
Och ge han lite egen tid och få bestämma saker själv

Sen fick jag se ännu en gång hur fint de har det hemma hos sonens pappa o hans sambo

Och jag måste få ordning på saker här hemma och få samma vackra hem

Och ordning på allt
Skulle börja igår men det sket sig

Messade eller svarade på mess från en vän/ beundrare hela kvällen

Dum som jag är och naiv trodde jag det som skrevs

Ett löfte om en framtid jag vet att jag skulle gilla

Idag var allt som vanligt igen

Jag var rak och frågade om det var pga onykterhet som allt det som skrevs igår kväll nämndes ?
Fick tillbaks att allt menade han

Tänk så fega killar är
Känner igen detta - exet höll på likadant o kan även göra idag
Återigen - jag är förloraren

Allt detta med galenskaperna i familjen eller från den äldsta i syskonskaran har gjort att jag minns tillbaks hur det var 2006
Och jag som mamma ifrågasattes
Det fick mig att tänka på år 2020 då återigen min roll som mamma ifrågasattes i form av två orosanmälan från exets sambo
Det resulterade i flera möten på soc med både mig , sonen o hans pappa
Jag vet ju också om att hon gjorde det för att jäklas

Men ändå .. och nu slutet på 2021 .. så kom det igen .. men från min egen familj .

Jo, man blir lite trött på allt som sker och jag borde bara skärma av och koncentrera mig på det som är viktigt .

Och i allt detta skickade jag nåt jag skrev till min mamma till min dotter och i det var det nåt jag inte menade och var rädd för att hon kunde misstolka

Ibland blir jag så trött på mig själv


Men snart börjar jag min nya anställning och nya tider är det :)

Allt blir som vanligt och nya rutiner tack o lov :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards