Direktlänk till inlägg 7 februari 2023

Trots en dag med en massa stim..

Av Tanja Engberg - 7 februari 2023 19:25

Så har jag tyckt att dagen var ok .. men mot slutet kom två grejer efter APT mötet .
Den kollega som jag faktiskt avskyr mest av alla , brukar normalt inte känna sånt.. men med denna gör jag verkligen det .. vi är sällan i nära samarbete nuförtiden .. eller aldrig förresten .. men ikväll precis innan det var dags att bege sig hem o jag var lite förvånad att flera kollegor skolkade från de sista 15 minuterna med facket så fällde denna kollega en dryg kommentar att jag får väl springa efter dom då .. jag kan välja att få mitt humör sänkt och känna negativa känslor .. men bestämde mig för att ta det där .. skaka av mig det för jag vet att vara så som hen är .. typ nästan hela tiden .. det är så fel .
Jag är mig själv o kommer vara det alltid .
Sen om andra inte uppskattar mig och min personlighet .. ja då får det vara så .
Jag vägrar göra om mig för sådana här personers skull .

Sen när jag kommer hem hittar jag ett meddelande på Teams från en kollega jag jobbar nära och nej , vi gillar inte varandra men vi arbetar ihop och gör det bra .

Att hen ska åka till badet imorgon istället för mig och jag ska vara kvar i en klass .
Först o främst är det inte något hen bestämmer men jag tänker inte svälja betet .
Jag låtsades att det var en toppenide och så bra men i själva verket funderar jag ju på varför det bestämdes helt plötsligt .

Jag svarade ja men skickade ännu ett och frågade om det ska vara så hädanefter så jag vet .
Dock inte fått något svar .

Äsch vet ni vad .. jag kommer inte jobba så mycket längre med dessa kollegor då jag ska få andra uppgifter .. så jag tänker besluta mig för att inte lägga energi på det .

Alltså .. att jobba med bara kvinnor i stort sett är jobbigt .
Jag trivs bättre med manliga kollegor helt klart.

Nu ska jag koppla av vid teven och njuta av att vara hemma .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards