Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Tanja Engberg - 4 februari 2023 16:03

Och frustrerad fortfarande ..
Men ska strax börja göra mig klar för festligheter så slipper jag dottern för ett tag
Alltså .. jag vet inte varför jag reagerar så här men förmodligen för att jag vill ha mitt hem o mitt liv ifred
Och kunna ha lugn o ro
Gillar inte heller att hon tar för givet att hon får komma när hon vill hur hon vill osv
Det är omvänt - att hon är mor o jag dotter , hon behandlar mig verkligen så .
Jag behöver mitt hem för mig själv så nästa gång det är dags för en sån här helg säger jag att jag ska ha främmande som sover över o hon får hitta någon annanstans att sova .
Lätt som en plätt .
Att jag inte kom på det igår
Däremot tyckte jag att jag löste det andra problemet bra
Varit på väg flera ggr att skriva till han men kommit på att jag måste sluta ge han all info hela tiden om allting
Han är så hemlighetsfull och det tänker jag också vara
Igår skrev han att han inte haft sex sen sist vi sågs
Han ville ju kolla om det var lika för mig
Jag hoppade över den biten o skrev inget alls .

Så nu dags att fixa iordning sig o bli på gladare humör

Av Tanja Engberg - 4 februari 2023 12:04

Lugna ner mig lite :)
Dottern håller på att fullkomligt ta över mitt liv varannan helg ..
Det ska sovas här , det ska skjutsas , det ska kommas hem tidigt på mornar , det ska vara kompisrelation .. o vice versa .. och jag vet faktiskt inte hur jag ska lyckas få mitt liv tillbaks , när jag ska få vila och ta det lugnt ifred
För jag vill inte ha det där intensiva livet som går i 150 men är det hennes val är det ok för mig så länge jag inte är inblandad i det .
Det här kommer förstöra våran relation om inte det blir en ändring .
Sen den andra jobbiga grejen - nu helt plötsligt så är jag föremål för den andra personen .
Och jag har kommit ifrån det där
Jag har bestämt mig för att den som inte vill ha mig fullt ut .. och inte vågar satsa .. utan lever i det liv den har men har mig också på något sätt .. jag säger nej tack till det .
Jag ska vara nummer 1.

Det är samma med killar på dejtingsidor
Såna som överdriver i sitt gillande ett par dagar o är helt galna i skrivandet .. och så helt plötsligt poof så försvann de bara
Jag har idag vett nog att inte bry mig
Tidigare i livet blev jag frustrerad och skrev om det

Allt detta jag skrivit i detta inlägg handlar om energitjuvar .

Jag har blivit bättre på att hålla dom borta
Eller vara ärlig

Min dotter vill jag ha en relation till men hon är så pass vuxen att hon får gärna festa till 11 på förmiddan men blanda inte in mig i det
Jag har bara en fråga.. .. är det värt det ?

Tycker hon att det är det .. fine .

När det gäller den andra ..
förklarat att man gärna får hjälpa mig att installera en ny toalett men jag betalar inte med sex .
Så desperat är jag inte att få ordning på byte av toalett .
Och jag tänker aldrig betala med sex

Nu ska jag lägga detta åt sidan o göra nåt vettigt av de här timmarna innan jag ska iväg på bibbelparty:)

Imorgon får jag förhoppningsvis lite ensamtid

Däremot fick hon lösa parkeringskortproblemet själv , jag fick lov att ringa mina vänner i styrelsen här för att hon skulle ha sin bil här
Jag räknade med att hon skulle åka hem idag
Men hon har ju druckit idag så det går ju inte
Men det är verkligen inte mitt problem .

Men får jag problem av hennes agerande är inte det schysst .

Förstår ni hur less jag är och hur länge måste man vara mamma egentligen ?????

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards