Direktlänk till inlägg 31 december 2022

Nyårsafton 2022

Av Tanja Engberg - 31 december 2022 21:49

Jag har valt att ha en nyårsafton i ensamhet även i år
Sonen åkte till sin pappa även detta år
Det gör mig inte så mycket men nästa år tänker jag fira denna högtid ordentligt
Då har jag nog hunnit ifatt mina känslor och hur jag vill ha mitt liv

Fått ordning på saker o ting

Nu på eftermiddagen blev jag rejält irriterad på den som jag egentligen vill ha någonting med .. att nu får han kamma till sig .

Att han fört mig på villovägar
Att jag borde passa på att dejta nu när jag är barnfri i över en vecka

Imorgon ska jag dejta faktiskt :)

Hoppas på att vara piggare då

Den här veckan har varit tuff - känt mig som betjänt , dåligt samvete varvat med förkylning o trötthet och så en bil som strular .

Jag måste få ordning på allt igen .

Reda ut problemen

Men framför allt sätta igång och dejta på allvar istället för att vänta på en man som inte får tummen ur arslet och gör det han har lovat .

Det är mitt nyårslöfte
Ett av dom
Tänker inte vänta på någon som inte kan göra det som är det enda rätta

Ikväll har jag faktiskt hunnit fixa med hemmet - upp med nya gardiner o få lite hemtrevligt nu när julen försvann .

Jag ska gå lägga mig direkt efter tolvslaget

Ingen idé innan

Kommer låta och katterna blir stressade

Vill finnas för dom

Ge mig sovmorgon
Gå en promenad årets första dag

Fortsätta fixa hemma

Jag ser fram emot 2023.

En till sak har jag lovat mig - det blir inget hemligt möte här hemma så länge inte båda är singlar .
Så är det :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards