Alla inlägg under oktober 2021

Av Tanja Engberg - 20 oktober 2021 09:11

Det här känner jag mycket väl igen och även på mitt arbete .
Men mest i mitt förflutna men det dyker fortfarande upp lite då och då eller skulle nog säga mestadels när jag har ett samtal med mitt förflutna .

Nu är jag ju proffs på detta men ändå så tar det ju energi av mig helt klart fortfarande

Jag tror att den dagen jag bestämmer mig för att tillåta mig träffa nån , när jag är redo för att göra det

Kommer jag inte bry mig så mycket om detta
Eller lägga märke till det

Nu ska jag lägga mig o vila - blev en plötslig vabdag för min del .

Där sonen bor i sitt tredje hem kom plötslig magsjuka så jag blir hemma helt enkelt

Just nu välkomnar jag det utan problem .

Kommer vara skönt att koppla bort arbete ett tag

Nej ni .. vila var det :)

Av Tanja Engberg - 18 oktober 2021 22:43

Supertrött men fick ju sovmorgon till 9 för sonen o jag var lediga

Vi hade ett läkarbesök idag i Uppsala att göra
Vi åkte iväg vid 11
Jag var lite nervös
Gillar inte att köra i Uppsala för det är så extremt rörigt där .

Men klarade av det o betalade dyr avgift i ett parkeringsgarage å

Men vi har väntat länge på detta läkarbesök
Sonen ville kolla upp sin skelning på ena ögat

Allt var bra , går inte att göra något åt
Men han faller i kriterierna om han skulle vilja operera bort skelningen

Så nu får han fundera på det
Vi lyckades ta oss ut ur Uppsala också
Och jag kände mig stolt över att ha lyckats o utmana mig själv lite

Handlade maten sen lite senare o exet skrev o ville veta hur det hade gått
Ringde upp han o vi pratade en lång stund

Ibland är det verkligen skönt att få prata med han
Jag känner att jag behöver inte låtsas eller vara nån annan än den jag är

Vi pratade om väldigt många saker

Sen så på kvällen berättade sonen om att hans bonusmamma har börjat gnälla / hacka på han igen men att hans pappa säger ifrån o står på sonens sida

Jag tog upp detta tidigare om hur hon hackar på sonen och då sa pappan till henne o det blev bättre
Men nu är det igång igen tydligen

Jag kommer låta det vara just nu men fortsätter det kommer jag säga ifrån

Mitt barn ska inte behöva bli hämmad o smussla med att tex få ett glas oboy

Han är ett barn o måste få vara det
Att hela tiden få höra att saker och ting är onyttigt o godis kan inte vara bra

Det brukar slå tillbaks genom att barn nångång revolterar o börjar hetsäta istället

Sonen har inga stora cravings när det gäller sötsaker o han dricker inte massa oboy

Jag tror inte på att förbjuda
Man måste få äta / dricka ett mindre nyttigt alternativ ibland

Hon är på han om annat å

Men tydligen fräser exet ifrån ordentligt

Det låter ju muntert där hemma
Tror att vardagen och tristessen har dykt upp där nu när de levt under samma tak ett tag

Men jag låter det vara

Bättre att prata med sonen om att det faktiskt är helt ok att ta ett glas oboy ibland :)

Annars så har det inte hänt så mycket , skönt

Nu natti

Av Tanja Engberg - 17 oktober 2021 10:43

Söndag
Och snart dags att få vara mamma igen

Det längtar jag efter för det är det som jag känner mig tryggast i just nu
Jag känner mig inte trygg i relationen med exet
Jag känner mig inte trygg i min roll på mitt arbete
Jag känner mig inte trygg som en tänkbar kandidat till att vara flickvän till någon
Jag känner mig inte trygg i riktigt att ha kontakt med min dotter o hennes familj men jobbar på den

Jag mår bäst när jag är själv eller med min son

Men nånting att jobba på absolut :)

När jag orkar

Det var riktigt kallt imorse när jag gick ut till bilen
Fick skrapa rutan också

Höst börjar gå över till vinter

Nej ni .. ha en toppensöndag :)

Av Tanja Engberg - 16 oktober 2021 11:06

Av att ändå det mesta är ok kan bytas mot en annan mindre känsla bara på en sekund är väl förunderligt va?
Det känns igen från det förflutna
Men nu handlade det om en helt annan plats
Sov risigt på jobbet inatt , först för kallt o sen för varmt
Ingen ordning alls
Och jag hade svårt att sova men måste sovit nånting för drömt en massa konstigt

Men känslan av att man ska ta sig hem o ha en underbar dag o så helt plötsligt tillplattad o luften gick ur en o man sätter sig i bilen med ångest

Bara ta nya tag o verkligen hoppas på att nån nappar på mina ansökningar om nytt jobb :)

Har skickat massor med ansökningar denna vecka bara

Så hoppas hoppas

Nu håller jag på med lite muntra upp saker :)

Och sen åka iväg till barnbarnen med varsin present

En varsin mössa med motorcyklar på :)

Av Tanja Engberg - 15 oktober 2021 22:54

Sweet dreams :)

Har sökt två jobb till idag och såna jobb jag inte har rätta kvalifikationerna till men är modig nog att söka ändå :)
Imorgon ska jag fortsätta förvandlingen där hemma :)
Lägga undan barnbarnens leksaker o ta fram dom när de hälsar på istället

Och ta bokhyllan in till badrummet o skapa mera ordning där
Och rent framför allt

Jag ska få ordning i mitt hem

Ska köpa lite nya grejer till sköldpaddan Skalman också :)

Nä nu natti .. supertrött :)

Av Tanja Engberg - 15 oktober 2021 19:02

Men imorgon får jag ha ledig helg :)
Ska fortsätta med tapetsering o sen åka ut en sväng till barnbarnen :)
Äta nåt gott på kvällen
Bara vara

Lite lustigt ? en kille skickade vänförfrågan till mig idag på Facebook .
Han bor ute i Torstuna o är lite yngre än mig
Bara av ren nyfikenhet så godkände jag förfrågan :)

Han har gillat lite av mina inlägg men inte mer än så

Har undrat lite över varför man skickar vänförfrågan till nån man inte känner ?

Eller ja jag vet lite vem han är men inte mycket inte

Snart kommer sonen hem igen , ska bli skönt :)

Men skönt med helg :)

Min uggletapet i vardagsrummet :)

Av Tanja Engberg - 14 oktober 2021 00:58

Sova
Och imorgon blir det sovmorgon för min del :)
Sen ska jag försöka få slipat o tapeter upp o även färga håret .
Vi får se vad som kommer hinnas med
Fortsätta städa
Promenad kanske


Jag får känna så här att jag mest bara orkar detta lilla sociala som jag gör idag .
Det kommer bli mera
Men man får ta pyttesteg
Till slut når man målet att kunna orka

Tänker på när man var ute förut o dansade o träffade massa folk
Skulle jag inte orka idag

Man ska vara sig själv

Natti på er

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 21:00

Jag försöker att välja rätt väg eller nej vänta .. jag väljer rätt väg och det är inte det minsta svårt längre på något sätt att göra det .
Det gnager inte inom mig , det river inte

AqqqqDet är helt ok med alltihopa när det gäller exet o hans sambo och det aa qqaqa
Jag litar till 100 att de kan ta beslut kring vårat barn själva utan mig

Men ändå så skickar exet ibland och frågar som nu
Deaat var nåt om en serie på Netflix som sonen vill se och hans pappa sa nej
Han ville höra vad jag tyckte
Jag har inte tittat på den själv men sonen har inte frågat om den
Så jag hade inget att referera till alls men litar på att de tar rätt beslut :)

Jag är alldeles för gammal o trött o sliten för drama
Jag önskar dom all lycka o hoppas att de lever ihop många år för de verkar vara lyckliga tillsammans :)

Men blanda inte in mig i detta bara :)

Jag har det bra .

Jag är inte redo för att leva med nån så där och det är skönt att kunna tänka så:)

Nej ni .. nu väntar tvättstugan :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards