Alla inlägg under oktober 2021

Av Tanja Engberg - 6 oktober 2021 07:22

Och jobbdag
Sen äntligen få lite ledigt :)
Man är trött nuförtiden ..

Längtar till vecka 44 då L har lov o jag semester

Jag satt på långt möte på hab igår o pratade om mitt yngsta barn o att han inte har möjligheten att ta sig ut på egen hand osv

Men så igår kväll drog han iväg med en tjej han växt upp med i F-100 och som flyttat hit i våras
Och hon hade en tjejkompis med sig

De var borta länge o hade varit ner ända till affären o skolan o hängt .

Där fick den här mamman minsann .

Han kan om nån drar i han .

Han börjar bli tonåring .
Den här kompisen till min sons kompis
Hon var bisexuell
Berättade min son
Och hennes flickvän var lesbisk
Men hur gamla är dom här då undrade jag

13 år

Ja herrejösses tänkte jag , nu börjar jag bli gammal tror jag :)

Hänger inte med :)

Nä ni , nu sätta fart här :)

Av Tanja Engberg - 5 oktober 2021 20:10

Av Tanja Engberg - 5 oktober 2021 20:09

Personer jag inte litar på idag och inte tidigare heller
Men idag är jag mera mindre naiv
Jag ser inte allt på rosa moln utan för det dessa faktiskt är .

Jag kommer inte låta mig luras till att säga saker som de vill ha reda på av mig för att de tror att de är smartare
Jag kommer hålla inne med min info hädanefter
Jag kommer inte bemöta dom med glädje

Jag kommer inte försöka bli vän med dom genom att vara trevlig
Jag kommer göra mitt jobb utan dramatik
Tills jag hittar en annan arbetsplats

Jag kommer inte låta dom hitta saker att klanka ner på mig

Det här gäller även andra personer :

Exet

Hans sambo

Hans sambos pyssling

Min mamma

Harri

Herman

Patrik

Egentligen har det funnits massa såna här i min närhet hela tiden

Varför jag låtit dessa människor få tillträde till mitt liv vet jag inte faktiskt

Men det är slut på det nu

Egentligen har jag såna vänner som livnär sig på mitt liv också , som måste veta varenda liten detalj
Det är också fel sorts människor
Som lusläser allt om mig på sociala medier o dessutom tar upp det med mig

Det är lite sjukligt å

Nej ni .. jag klarar mig bra själv :)

Och nytt jobb kommer jag få till slut

Av Tanja Engberg - 4 oktober 2021 20:11

L och jag gjorde våran aktivitet när skolan slutade :)
Vi letade efter en skog att plocka svamp i men det fanns gott om skogar , dock ingen svamp ..
Till slut satte vi oss vid ett fint ställe med bänkar o vatten o änder o åt supergoda kanelbullar som L bakat på hemkunskapen idag
Det är ju kanelbullens dag :)

När vi satt där så dök det plötsligt upp en bil som passerade bakom lilla röda bilen o så tutade den
Det var Ludwigs kusin på pappas sida
Och ut kliver även min dotter

Ganska så otippat att de skulle se oss där sa dom:)

De var på väg till en plantskola :)

De fick också äta kanelbullar

Sen tog vi oss till en annan skog innan vi åkte hem
Dåligt med svamp men trevlig stund ute i naturen :)

Av Tanja Engberg - 4 oktober 2021 06:47

Så trött man kan känna sig när det är dags att kliva upp här på jobbet
Och regnrusk ute deluxe
Kan hända att min o sonens em i skogen o plocka svamp blir inställd
Nu längtar jag verkligen hem
Och jag längtar efter sonen å något så enormt
Jag längtar efter mina barnbarn å

Jag gjorde rätt i att ha katterna instängda igår iallafall
Storm igår kväll o nu regnrusk

Tveksamt om de kommer gå ut i detta sen :)


Jag ska iväg o träna sen en dag till
Sen hem o ta en dusch , handla mat osv

Vardagsbestyr

Gillar vardagsbestyr o vardagen i sig
Gör ingenting alls

Nä ta o sätta lite fart här tror jag :)

Av Tanja Engberg - 3 oktober 2021 14:08

Och jag hann fixa o grejsa lite hemma faktiskt innan jobb:)
Både son o pappa hörde av sig också

Nu har han satt mig på tyst på något sätt , gissar att det inte är välkommet att jag skriver :)

Det spelar ingen roll för min del

Men nu till nåt annat som jag snuddade vid lite igår :

Det här med att ständigt ha kontakt med en och om precis allting o sen när som jag raderar konversationen så är det nån som blir förnärmad och måste påtala det .

Jag har inte lovat någonting på något sätt , inte ens att skriva i tid och otid .

Men de som är sådana att de måste så fort jag syns gå in o skriva till mig
Eller tex om jag skriver att jag är trött o kollar på film

Vad tror ni att jag vill få fram då?
Ja men precis .. att jag inte vill skriva o vill vara för mig själv

Då kan man ju efter ett tag bli komplett galen men jag har lärt mig att det är bättre att sluta svara bara helt enkelt :)

Från början skrev denna att han är ute efter vänskap
Och sen får man se med tiden
Nu har han helt plötsligt hoppat över det där med vänskap och siktar på nåt annat på en gång när det gäller mig
Men jag är ju inte intresserad av annat än vänskap och har inte visat på något sätt att jag är det heller

Jag förstår ju att det här är en kille som har lite problem med självkänsla o sånt o är rätt så desperat .

En annan kille hörde av sig idag .
Han är 38 år.
När jag frågar vad han söker ( oftast är såna ute efter vilt sex med en äldre kvinna ) så svarar han dejt med en glad kvinna

Ja men det lät ju bra
Och sen kom det att man skulle vara busig också

Ja i min ålder har man ju hunnit med det där att vara just busig o spontan i väldigt många år och speciellt jag som har ett ex som är narcisstisk o ni vet ju att såna lever på bus o spontanitet för att kunna överleva
Så nu när jag är 50 år kan jag inte påstå att jag är särskilt busig längre o kan inte säga att jag gillar det
Jag föredrar nog lite mera lugn o ro ja

Det räcker för mig
Då slutade han skriva

Visst skulle jag kunna vara som många kändiskvinnor i min ålder som skaffar sig en mycket yngre man

Men grejen är att jag tror inte de är tillräckligt mogna för att axla det ansvaret .
Tyvärr

Jag ser nog hellre att ha ett förhållande med nån över 50 , bara han är snygg och inte gubbig :)

Nuförtiden dissar jag alla såna här dramaqueens eller omogna småpojkar .

Snart måndag o va skönt det ska bli .. längtar verkligen :)

Sonen ville nog komma ikväll redan , men jag jobbar ju inatt .

Han kan fortfarande inte använda datorn hos sin pappa , de har inget internet sen lång tid tillbaks

Förstår inte riktigt problemet där

Jag förstår dock min son för datorn är hans trygga värld o hans sätt att träffa kompisar o hans sätt att varva ner .

Utan den så är det svårt att hålla ihop .

Men men ..

Av Tanja Engberg - 2 oktober 2021 23:05

Helt alldeles ok
Haft en lugn kväll med höstrusk utanför o levande ljus med trevligt sällskap inomhus och en bra film :)

Det duger gott åt mig det :)

Imorgon sovmorgon och sen om jag orkar promenad innan jobbet :)

Vet du vad som kan störa mig ?
Så att jag till slut inte svarar ?

Jo när nån skickar mess efter mess även fast jag skrivit att jag är trött eller sitter o kollar på film
Men ändå fortsätter personen ifråga att skicka mess


Sånt stör mig megamycket och får mig att inte tycka om personen

Jag har en vän som kan vara så där men när vi ses och ska veta exakt allt i mitt liv
Sånt gör mig galen ..

Men imorgon kör vi en sista dag på barnfria veckan och sen så tar mammavecka vid :)

Natti på er

Av Tanja Engberg - 2 oktober 2021 11:07

Jobbhelg för min del och är där redan nu :)
Igår blev jag så extremt trött efter träningen att det inte blev nåt av någonting

Jag unnade mig att bara vara helt enkelt och att vara själv

Det är helt ok för min del att ha en sån dag

Längtar lite till nästa vecka och efter sonen

Men grejsar o fixar o välkomnar hösten för fullt

Jag funderar lite på den här pysslingen hur pass mycket involverad han är med sin släkting
Snart ska jag börja träna på badet o jag vill inte att det blir jobbigt iochmed att han jobbar där .

Han får inte hålla på o stalka mig .

Då kommer jag säga ifrån

Känns på något sätt som jag har landat någonstans

Det är skönt att ha den känslan

Att inte behöva jobba i så mycket
Utan veta att allt bara flyter på

Ikväll ska jag göra mig en liten äppelpaj när jag kommer hem
Premiärsitta soffan och tända lite ljus

Och ge mig en sovmorgon

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards