Alla inlägg under januari 2023

Av Tanja Engberg - 30 januari 2023 10:49

Nu på morgonen tog jag upp med sonens pappa om det här av och på hela tiden i ett mess
Och att aldrig få svar på enkla saker
Han är fortfarande tyst kring ett svar på det
Och jag tänker inte bry mig kring det heller men var tvungen att skriva det åtminstone en gång
Jag gav han lite info i lördags kväll tyvärr kring statusen på mitt bilproblem .. det bara ploppar ut ur mig för att det är sådan jag är

Han är också som han är men när det gäller samarbete kring vårat barn måste det fungera .


Vi har varit så många gånger hos myndigheter och diskuterat just det och det borde fungera vid det här laget

Annars är jag hemma o vabbar idag , tänkte ta den dagen till att röja o städa en del .

Jag ska också ställa den där frågan jag inte vill ställa till den jag dejtat två ggr - om han vill en tredje dejt
Efter andra dejten kändes det som att hans intresse avtog
På nåt konstigt vänster
För jag var då precis likadan som på första dejten
Men det var kanske det som var problemet när jag nu tänker efter
Han skrev väldigt mycket den veckan och nu ingenting
Så erfaren är jag att jag förstår att jag är inte den han vill dejta längre
Men jag kommer vara obekväm och fråga det iallafall :)
Sån är jag .

En annan eller två andra vill dejta den här veckan

Den ena är inne på sin tredje dejt med mig
Den andra på den första
Han stämmer in på mycket som jag gillar
Vi kan prata känslor båda två och han är bra på det
Han gillar motorsport o bilar o det gör jag också
Så jag kommer ta en dejt med han

Det där med sonens pappa - jag har också förklarat för sonen kring vad jag sagt till hans pappa , allt för att de inte ska kunna luras på något sätt .

Jag hatar verkligen att behöva spela dessa spel hela tiden
Vi är för gamla för sånt

Jaja solen lyser o allt är toppen ändå :)

Av Tanja Engberg - 27 januari 2023 19:22

Längesen jag skrev :)
Mycket har hänt men ändå inte
Det jag skrivit om tidigare , all uppmärksamhet från ex avtog drastiskt och nu har jag hamnat på off igen :)
Första gången på länge det känns riktigt skönt , att jag inte får ångest över att ha blivit grundlurad ännu en gång
Egentligen tror jag att han bara ville ha massa info och få vara i centrum o ja ni vet ..
Jag kommer nog aldrig riktigt vara läkt från detta som hänt mig sen 2005.
Det blir bättre o bättre absolut

Och idag när jag hamnat ute i kylan igen .. så gör det mig inte så mycket
Toastolen som han skulle hjälpa mig sätta dit står mitt på golvet i badrummet och det lär inte hända nåt nu
Antingen har han hittat en ny energikälla för det är då inte den han lever med som han fått upp ögonen för .
Eller så är det för att jag öppet skriver om mina dejter :)
Fåfängan vet ni ..

Ja när det gäller mitt dejtande - dejtat två killar två gånger
Den ena har jag fått upp ögonen för men när jag kommit till det stadiet slutar mannen ifråga höra av sig .. såna här tecken känner jag alltför väl igen
Den andre är lite klurig .. han hörde av sig idag igen och vi ska ses nästa vecka
För en tredje dejt
Har börjat ta itu med mitt ätande och hur jag ska återfå den kropp jag hade för ett tag sen
Känner att jag måste få tillbaks orken att kunna springa efter elever o att orka leka o spela fotboll osv
Just nu är det tungt :)
Min kropp är på tok för tung

Jag har börjat promenera om kvällarna - har gett mig iväg för att träffa pappa o kommit med matvaror och då har jag gått istället för tagit bilen

Ska börja träna snart också

Det är helt ok livet egentligen
Det är kanske lite mellanmjölk som dottern brukar säga .
Men det är helt ok för mig
Hellre det än turbulens
Nä tvättstugan som gäller på en fredag och sen Talang:)

Hej svejs

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards