Alla inlägg under oktober 2021

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 17:46

Korkad o skruvad men sen tänker jag att det här är jag , inte mer att göra åt :)

Sonen messade att han o hans pappa kommer förbi o hämtar jacka som är lite varmare
Jag hade precis parkerat på parkeringen o messade att det går bra det

Vi möts utanför o jag bjuder in exet - och just där nånstans vet jag inte vad jag tänkte på om jag ska vara ärlig för det är superduperkaos hemma hos mig och jag renoverar .
Det luktar död råtta under diskbänken och det är massa såna här små blomflugor överallt

Men jag varvade han dock först :)

Men det förflutna satt kvar i mig om alla gånger han pikat mig för min oordning i mitt hem o kaos

Ja det har kanske funnits lite sanning i det och det blir lätt så för mig i mitt privata liv när jag mår mindre bra

Nu börjar jag så sakteliga må bättre och jag känner att det är dags att se till att hemmet är rent o fint o fräscht och allt är i ordning

Men inte idag .. jag unnade mig att sova igen på dagen o det var skönt faktiskt :)

Men så följde dom med in o jag babblade på om allt o ville visa allt med tapeter o diskutera slippapper o allt .. för att jag har saknat det sällskapet om jag ska vara ärlig .
Jag vet att det inte är ett alternativ som kommer ske att vi kan ha det så
Men såna här stunder som är relaterade till vårat barn kan jag få unna mig att leva på :)
Idag var jag dock lite för pratsam tror jag

Det bara kom över mig helt enkelt

För det har han alltid varit - enkel o lättsam att prata med .

Men jo , till slut fick både sonen o pappan ursäkta sig med att de måste hem till sambon o middagen som väntar .

Jag är inte där att jag skulle kunna ha en sambo än
Jag orkar inte helt enkelt

Jag är glad om jag orkar ha en bra relation med exet
Och kan umgås med dotter o hennes familj nångång ibland
Och träna med Åsa .

Och vara social på jobbet .

Det får räcka ett tag .
Jag har kommit igång med Viktväktarna igen så jag kan ta de sista kilona
Träningen har jag också så sakteliga kommit igång med o snart köper vi gymkort i nya badhuset :)

Och mitt hem ska bli klart så jag slipper skämmas
Men jag orkar bara inte fullt ut så ofta just nu

Därför det här med att ha en pojkvän avstannat


Jag har dock lagt energi på att söka jobb istället .

Lite ta bort o lägga till typ

Men idag kände jag mig verkligen inte säker alls och kände mig bortgjord totalt men som sagt .. det här är jag :)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 08:23

På jobbet:)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 08:22

Jag tänker väldigt mycket på nuförtiden :)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 07:02

Minusgrader på vissa håll och många skrapar rutorna
Jag frös inatt i jobbsängen kan jag säga o drömde massor med galet
Ska bli skönt att få sova hemma två nätter nu
Katterna har fått sin första natt ute i kylan , de får skylla sig själva , de fick chansen igår kväll när jag var hem för att ge mat men tog den inte :)

Dock tycker jag lite synd om dom men de kommer snart in i värmen :)

Jag har sökt två jobb till nu o det går ju så mycket enklare när man har ett förskrivet CV o bara ladda ner en fil till ansökan

Jag har ett som jag ska skriva ett separat personligt brev till som väntar på att bli ännu ett jobb jag söker

Det går ju med rasande fart detta:)

Och nu är jag helt öppen med det på jobbet , inget jag hymlar om .

Och när det blivit så konkret så arbetar jag så mycket bättre faktiskt :)

Får mera gjort , deltar i diskussioner , kommer på bra grejer o lösningar :)

Men snart ska jag koppla bort arbete för ett par dagar
Ska bli skönt .

Ha en fin onsdag :)

Av Tanja Engberg - 12 oktober 2021 21:37

Sov länge , välbehövligt
Satt o kollade på serier på fm när jag får ett mess från skolan som får mig att brinna av totalt
Det var längesen jag blev arg

Exet o jag har ju varit sams så himlans länge och bra vänner så där behöver jag inte bli irriterad inte nuförtiden
Och sonens skola har flutit på bra ett bra tag

Men Ludwig hade fått till sig att det var hans ansvar att se till att han har sin presentation med sig till skolan och har tränat på den hemma

Ja men hallå .. kanske nån info med till föräldrarna vad det handlar om eller ..

Snacka om att inte förstå att man jobbar med barn med speciella behov och massa problematik

Nädå , ta hem det här o förklara för dina föräldrar o det är ju självklart att de vet vad de ska se till att sonen gör

Och så ska han få skit för det sen dessutom av en lärare som inte vet bättre .
Nä sånt där tål jag inte
Han visade mig det men sa bara att det handlar om England , inte mer .

Jaha sa jag

Hon fick min son att känna sig så dålig men även mig som mamma att känna mig riktigt urusel

Tänk va hon lyckades med på en gång

Ringde upp exet för han hade ju också fått messet o jag fick ur mig det orättvisa
Jag sa att det var längesen jag var arg eftersom han inte ställt till med nåt otyg på väldigt länge :)


Men igår sökte jag två jobb o ska söka två till idag och skrivit mitt absolut första CV också har jag gjort :)

Så jag försöker iallafall
På nåt sätt känns allt så mycket bättre och ok nu när jag vet att jag söker och att jag faktiskt kan få jobb , det vet man ju inte :)

Imorgon när jag går av ska jag bara vara , ledig i två dygn drygt :)

Det har varit otroligt mycket de här dagarna .

Vill bara få vara ledig
Borde åka ut till barnbarnen men nu går de ju på förskola hela långa dagarna så det blir väl till helgen istället :)

Av Tanja Engberg - 12 oktober 2021 00:10

För min del men kan lätt bli så när man jobbar hela dagen o kvällen o precis blivit barnfri :)
Haft ett superbra jobbpass och fått lite gjort
Och vet ni vad .. har sökt två jobb idag också :)

Och skrivit mitt absolut första CV någonsin i hela mitt liv , det ni :)

När jag fått ordning på lite saker så ska jag ta itu med en annan sak - tandläkaren :)

Allt ska det bli ordning på i mitt liv :)

Natti :)

Av Tanja Engberg - 10 oktober 2021 23:02

Måndagen kommer :)
När mammavecka börjar gå mot sitt slut så behöver jag ladda ny energi och få göra lite vuxensaker igen

Sen är jag redo för en ny mammavecka

Det här med att vara själv på mammaveckorna kommer inte hålla på särskilt länge till
Mina barn får sluta vara själviska faktiskt :)

Det är inte så kul att sitta själv .

Jag vill också ha familjeliv igen :)

Så de kommer nog få ge sig i det där

Jag känner mig lite flummig o luddig i när jag ska stå upp för mig själv
Både på jobbet och hemma

Jag är inte van att göra det helt enkelt :)

Men från imorgon ska jag ta itu med en annan sak - för min skull :)

Det ni :)

Nä , nu natti här .
Just ja, idag hängde L med på våran megalånga promenad :)

Av Tanja Engberg - 10 oktober 2021 08:45

Och min känsla av trötthet o lite snurrig där uppe och .. ensamhet .

Jag brukar inte känna av just det sista men den här helgen har jag gjort det .

Idag ska jag dock ägna mig åt att tapetsera o sånt där .
Igår gjorde jag lite men jag orkade inte köra fullt ös .

Jag var slut .
Mycket tankar också .

Men tillät mig att vara så en dag

Inte mera

Sista dagen som mamma för denna gång också

Det går så fort

Karusellen snurrar på

Nej ni, ut i tvättstugan o sen frukost här :)

Ps. Min dotter pratade om i torsdags att vi måste ses osv o pratade om söndag
Igår var det ju rally i F-100
Exet undrade om vi skulle gå , han hade ingen att gå med o dottern skulle gå med sin familj på hennes sambos sida

Sonen hade bokat med kompis o jag vet att han inte vill gå på rally när han är hos mig

Men tillbaks till dottern .. nu har jag inte hört ett ljud från henne om att ses idag
Jag har skrivit till henne men hon har inte svarat
Så jag gissar på att hon fått andra planer
Så där är hon .

Och angående exet hade jag tackat ja om att gå på rallyt utan problem
Det hade varit kul
Men jag gav dagen till sonen o hans kompis :)

Men nu startar vi denna dag :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards