Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 21:00

Jag försöker att välja rätt väg eller nej vänta .. jag väljer rätt väg och det är inte det minsta svårt längre på något sätt att göra det .
Det gnager inte inom mig , det river inte

AqqqqDet är helt ok med alltihopa när det gäller exet o hans sambo och det aa qqaqa
Jag litar till 100 att de kan ta beslut kring vårat barn själva utan mig

Men ändå så skickar exet ibland och frågar som nu
Deaat var nåt om en serie på Netflix som sonen vill se och hans pappa sa nej
Han ville höra vad jag tyckte
Jag har inte tittat på den själv men sonen har inte frågat om den
Så jag hade inget att referera till alls men litar på att de tar rätt beslut :)

Jag är alldeles för gammal o trött o sliten för drama
Jag önskar dom all lycka o hoppas att de lever ihop många år för de verkar vara lyckliga tillsammans :)

Men blanda inte in mig i detta bara :)

Jag har det bra .

Jag är inte redo för att leva med nån så där och det är skönt att kunna tänka så:)

Nej ni .. nu väntar tvättstugan :)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 17:46

Korkad o skruvad men sen tänker jag att det här är jag , inte mer att göra åt :)

Sonen messade att han o hans pappa kommer förbi o hämtar jacka som är lite varmare
Jag hade precis parkerat på parkeringen o messade att det går bra det

Vi möts utanför o jag bjuder in exet - och just där nånstans vet jag inte vad jag tänkte på om jag ska vara ärlig för det är superduperkaos hemma hos mig och jag renoverar .
Det luktar död råtta under diskbänken och det är massa såna här små blomflugor överallt

Men jag varvade han dock först :)

Men det förflutna satt kvar i mig om alla gånger han pikat mig för min oordning i mitt hem o kaos

Ja det har kanske funnits lite sanning i det och det blir lätt så för mig i mitt privata liv när jag mår mindre bra

Nu börjar jag så sakteliga må bättre och jag känner att det är dags att se till att hemmet är rent o fint o fräscht och allt är i ordning

Men inte idag .. jag unnade mig att sova igen på dagen o det var skönt faktiskt :)

Men så följde dom med in o jag babblade på om allt o ville visa allt med tapeter o diskutera slippapper o allt .. för att jag har saknat det sällskapet om jag ska vara ärlig .
Jag vet att det inte är ett alternativ som kommer ske att vi kan ha det så
Men såna här stunder som är relaterade till vårat barn kan jag få unna mig att leva på :)
Idag var jag dock lite för pratsam tror jag

Det bara kom över mig helt enkelt

För det har han alltid varit - enkel o lättsam att prata med .

Men jo , till slut fick både sonen o pappan ursäkta sig med att de måste hem till sambon o middagen som väntar .

Jag är inte där att jag skulle kunna ha en sambo än
Jag orkar inte helt enkelt

Jag är glad om jag orkar ha en bra relation med exet
Och kan umgås med dotter o hennes familj nångång ibland
Och träna med Åsa .

Och vara social på jobbet .

Det får räcka ett tag .
Jag har kommit igång med Viktväktarna igen så jag kan ta de sista kilona
Träningen har jag också så sakteliga kommit igång med o snart köper vi gymkort i nya badhuset :)

Och mitt hem ska bli klart så jag slipper skämmas
Men jag orkar bara inte fullt ut så ofta just nu

Därför det här med att ha en pojkvän avstannat


Jag har dock lagt energi på att söka jobb istället .

Lite ta bort o lägga till typ

Men idag kände jag mig verkligen inte säker alls och kände mig bortgjord totalt men som sagt .. det här är jag :)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 08:23

På jobbet:)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 08:22

Jag tänker väldigt mycket på nuförtiden :)

Av Tanja Engberg - 13 oktober 2021 07:02

Minusgrader på vissa håll och många skrapar rutorna
Jag frös inatt i jobbsängen kan jag säga o drömde massor med galet
Ska bli skönt att få sova hemma två nätter nu
Katterna har fått sin första natt ute i kylan , de får skylla sig själva , de fick chansen igår kväll när jag var hem för att ge mat men tog den inte :)

Dock tycker jag lite synd om dom men de kommer snart in i värmen :)

Jag har sökt två jobb till nu o det går ju så mycket enklare när man har ett förskrivet CV o bara ladda ner en fil till ansökan

Jag har ett som jag ska skriva ett separat personligt brev till som väntar på att bli ännu ett jobb jag söker

Det går ju med rasande fart detta:)

Och nu är jag helt öppen med det på jobbet , inget jag hymlar om .

Och när det blivit så konkret så arbetar jag så mycket bättre faktiskt :)

Får mera gjort , deltar i diskussioner , kommer på bra grejer o lösningar :)

Men snart ska jag koppla bort arbete för ett par dagar
Ska bli skönt .

Ha en fin onsdag :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards