Alla inlägg den 19 juli 2021

Av Tanja Engberg - 19 juli 2021 12:16

Faktiskt så kunde man tro att exet inte skulle ta kontakt med mig igen men det gjorde han och berättade om hans försök att få en läkartid till L.
Att de sagt att de inget kunde göra åt hans öronbesvär .
Ja men bra där men tråkigt att de valde att säga så
Ska vi ha ett barn som gått på värktabletter sen midsommar ?
Sen så var jag så chaveveleresk att jag sa att jag gick lite hårt på igår men att jag vill inte ha hela sommaren förstörd med allt detta ältande om en viss person :)
Ja han tyckte nog det också men han förstod också .
Och han har tagit itu med hur L ska få 111träffa sin kusin och kusinbarn .
Han ska ge L stöd i det .
Toppen :)
Så då har ju vi båda vuxna varit just det .. vuxna .. och vi kan hoppa ett steg till på spelplanen för att nå målet .
Jag satte press på pappan o han insåg att han måste få lite fart på sig :)

Så Win Win för båda eller ja mest för sonen då :)

Och vi kunde avsluta samtalet på ett fredligt sätt :)

Och jag ska nog låta han vara under en vecka .. är nog bäst :)

Och koncentrera mig på mitt :)

Jag ska göra klart vardagsrummet faktiskt

Och sätta fart med träningen
Värken i munnen har börjat släppa .

Tack o lov :)
Nej ni .. min måndag fortsätter på :)

Av Tanja Engberg - 19 juli 2021 07:53

Och jobbdag
Vill vara ledig men bara köra på :)

Ska bli skönt att få vara själv en vecka nu känner jag o vila från allt som har att göra med knasiga pappor och diagnoser o allt vad jag har att deala med .
Jag måste bryta det här mönstret för att fortsätta få må bra
Sonen får ta ut det någon annanstans
Det får stanna där borta

Hade fått ett samtal från jobbet så sent som efter halvelva på kvällen igår .
Ringer man så sent ?
Det undrar jag verkligen .
Det kunde man väl kommit på tidigare om det nu var så viktigt att det inte kunde vänta till idag .

Jag sov ja .

Sen var den sömnen förstörd och jag ringde upp det missade samtalet men då var det ingen som svarade .

Och jag låg vaken i många timmar till

Typiskt


Bara köra igång denna dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards