Alla inlägg den 21 juli 2021

Av Tanja Engberg - 21 juli 2021 23:18

På kvällskvisten :)
Jag satt o kollade på serien Virgin River på nya paddan och kikade till på min mobil där jag inaktiverat min Messenger och såg att jag fått ett mess från H där .
VGD stod det
Jag själv håller inte på med förkortningar
Jag tycker det är lite fånigt
Gör man det i våran ålder ?
Ja inte vet jag:)

Men iallafall .. jag svarade inte eller jag öppnade det inte heller .
Så många ggr som han ibland öppnat men inte svarat eller att han inte gjort nåt av sakerna .
Alltså - killar har haft sån otrolig makt över mig
Jag fattar inte
Varför tror min hjärna att man måste svara så fort nån skriver ?

Jag har börjat ändra mig

Vad händer liksom om jag inte svarsr ?

Kommer ändra på mig sakteliga

Jag har inte gjort det än iallafall
Kanske svarar imorgon .. eller inte :)

Blev ingen promenad , hanns inte med :)

Imorgon kanske :)

Vill ju komma igång och gå rundan varje dag och kanske börja springa ett tag innan Öland för där ska jag gå varje dag :)

Längtar verkligen dit .. vi kommer ha så mysigt i våran stuga :)

Nej ni .. nu natti

Av Tanja Engberg - 21 juli 2021 21:48

Var det meningen att jag skulle befinna mig ute på ett ställe i Nykvarn

Men ser ni .. jag är ju väldigt annorlunda idag , det där tilltalar inte mig o är inte ett dugg attraktivt och jag är inte intresserad .

Att få till sig att ses kl 22 bara för att frun inte flyttat än
Inte mitt problem om jag säger så och om jag kommer anpassa mig efter hans behov för att han fortfarande har en fru där hemma .. skulle inte tro det :)

När jag vaknade på jobbet imorse hade jag fått ett mess om att vi sov nära varann inatt och ja det gjorde vi ju för destinationen på min arbetsplats och hans gård är väldigt nära .

Den dagen han kan komma med nåt bättre än att jag ska infinna mig en speciell tid som passar han dvs att vi bokar att vi äter middag ihop , bastar o badar utespa ihop hemma hos han .. ja då pratar vi :)

Då kan det komma ett ja från mig :)

Exet skulle bara veta att jag inte haft sex sen okt nånting :)

Det trodde han nog inte om mig

Vet ni .. det gör inte mig ett dugg , inte på något sätt och ju längre tiden går ju mindre vill jag träffa nån och ha just det .. sex .

Det finns inte i min värld på långa vägar :)


Jag bryr mig inte helt enkelt .

Nej ni .. en kopp the , smörgås o lite frukt .. och en serie , får bli avslutning för denna dag :)

Av Tanja Engberg - 21 juli 2021 19:25

Väl bra himlans underbart :)

Kom hem nyss och så härligt att kunna sitta i brassestolen, glo på serier o läsa bok o kolla på folk :)
Blir en dag imorgon å absolut
Nu blir det nåt att äta
Ska jag vara ärlig har jag inte nån lust alls att fixa nåt till sonen , stora alltså men bara en dag kvar för min del att kunna göra det innan han drar :)

Jippey , sen är jag fri som fågeln när jag har barnfri vecka ;)
Det där tar emot att stå o fixa åt en 22åring om jag ska vara ärlig ..
Får lite olustiga känslor

Men snart slipper jag bråka med mitt dåliga samvete tack o lov :)


Ska nog ta en promenad ikväll lite senare å men sen blir det nog lugnt :)

Av Tanja Engberg - 21 juli 2021 11:24

Och jag var upptagen då .. tittade inte på vem som ringde .. otroligt för att vara mig .. men fortsatte med det jag höll på med .. utan att titta :)
Tänkte nog att det var jobbet och hade precis lämnat det .. så orkade bara inte med fler frågor om precis allting .
Ja, jag är trött .. men också glad .

I vilket fall som helst .. jag ringde upp senare när jag då såg att det var exet som ringt

Ett alldeles helt vanligt normalt samtal med sitt ex

Jag är lugn o helt nollställd o inget konstigt
Exet likaså

Han hörde ju inte av sig igår efter läkarbesöket
Och jag tänkte att det spelar ju ingen roll
Får väl reda på förr eller senare hur det är med sonen

Jag är ju barnfri nu och jag har inte med det att göra .

Han pratade om sitt kök som han renoverar och han frågade om att jag söker jobb

L hade sagt nåt om det
Och jag förklarade och sa också vad jag skulle vilja göra :)

Fastighetsskötare eller lastbilschaufför :)

Det trodde han nog inte om mig :)

Men han peppade att jag skulle ta lastbilskörkort o ja nångång kommer jag nog göra det :)

När det gäller Fastighetsskötare tyckte han att jag skulle prata med en gemensam vän o har haft funderingar på det faktiskt .

Vi får se :)

Jag kunde ljugit ihop historier om att jag är hos min pojkvän den här veckan
Ja, jag kunde göra så förut för länge sen när det störde mig att han fick vara lycklig med sin sambo men jag satt själv utan nån

Men nä , det där var ju barnsligt värre men dock roligt att han gick på det varenda gång :)

Men sånt håller inte jag på med längre .

Jag berättar inget alls .

Och jag är nöjd med att vara själv
Andra klarar inte att vara det
Men för mig är det helt ok :)
Nej ni .. nu ut till katterna o så ska jag plocka upp fimpar efter grannen :)

Ovido - Quiz & Flashcards