Alla inlägg den 30 juli 2021

Av Tanja Engberg - 30 juli 2021 23:07

Jag var jättenöjd med allt o barnen umgicks o jag gick o fixade o hade mig ..
Så fick jag syn på min pappa i min trädgård
Kanske inte riktigt va jag planerat .. men det går väl en stund

Första grejen var att han kom med en kasse böcker som jag skulle få ta till brödet o fiskarna som dessutom har semesterstängt just nu
Gillar inte typer som tar av min dyrbara tid

Sen nånstans så smög han in att han skulle rengöra glaset på sköldpaddans akvarium

Jaha tänkte jag ..
Nu kl 8 på kvällen ..
Inte riktigt min fredagskväll precis
Det var lugnt ett tag
Jag hade redan hunnit torka upp efter han gått på toa ( han dräller överallt ) .
Så superäckligt..

Han fixade med det där men sen stegrade projekten med allt som var tvungen att göras
Min panik steg

Och min pappa började bli hånfull o elak

Så till slut var jag tvungen att sätta stopp
Jag hade mitt barn o hans kompis här

Jag var hungrig , hade inte fått äta middag än


Jag ville bara få ha min fredagskväll ifred :)

Min pappa lekte martyr o blev tjurig o drog

Jag orkar inte med det här att förpassas till den lilla flickan igen

Så han tryckt ner mig i alla år och jag som satte stopp förra våren

Skulle förklara det här för mannen jag träffar
Och han ser mig som en försvarslös stackare som han måste ta hand om o trösta

Tror ni jag blev gladare ?
Haha nä inte det minsta :)

Jag vill verkligen inte ha ett sånt förhållande , inte på något sätt ..
Jag är väldigt stark o målmedveten o klarar mig helt utmärkt själv förutom att jag måste be om hjälp med bilen då ibland

Men för övrigt så spyr jag på sånt å .. att behandla mig så


Och givetvis sa jag ifrån om det å och han tog det på fel sätt också
Men vad är det med alla karlar ???????


Nu ska jag gå o lägga mig o sonen har bäddat ner sig i sin nya säng i sitt nya rum:)

Natti

Av Tanja Engberg - 30 juli 2021 15:47

Min blivande tilltänkta man o jag har rett ut det mesta o är väldigt på banan igen
Sängen är hämtad till sonen så inatt sover han första natten i sitt rum
Jag har varit o shoppat massa roliga klänningar hemma hos en tjej nyss och det var där pappa bott tidigare - superkul :)
Och trumvirvel nu .. den som får äran att fixa min bil så jag kan köra till Öland .. är exet :)

Det är inte mer än rättvist
Det är hans fel att min vän C inte får fixa den åt mig pga sin fru och då tycker jag inte det är mer än rätt :)
Han sa ja iallafall så det problemet är löst :)

Och nu fortsätta skruva på sängen :)

Det ni .. vilken dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards