Alla inlägg den 12 juli 2021

Av Tanja Engberg - 12 juli 2021 22:52

I en ny relation .. så finns det ju massor att berätta :)

Jag tex hatar , verkligen hatar ord som sötnos , älskling , snygging osv
Jag är bara Tanja kort och gott
De där orden blir särskilt om jag är trött och faktiskt bara vill vara ifred triggers för mig

Jag är mån om min integritet och att få vara egen individ o daltande hit o dit fungerar inte för mig eller tala om för mig vad jag ska göra

Men så är jag ju rak och ärlig och säger som det är också .

Men sötnos för mig .. först o främst är det ju ett namn på en kanin .. helt ärligt .. och det är ett ord som framkallar känslor som typ en klapp på huvudet o du vet inte så mycket du , låt mig ta hand om det där

Vad tycker ni om sådana där ord ?
Och om du är kille , använder du sådana ord ?

Jaja , jag är rädd och mån om mitt liv som det är och nu när jag har släppt in en man i det , ja visst , men jag kommer fortsätta att vara rädd om det som är jag och få vara själv också .

Nej ni , kolla lite serie ? Sen SOVA !!!

Av Tanja Engberg - 12 juli 2021 17:16

Riktigt ruskigt dåligt
När jag äntligen blev ledig och slapp pressen och stressen så höll jag inte ihop längre , var tvungen att gå och sova efter lunch

Så vill jag ju inte att sommaren ska vara
Tror min kropp och min själ behöver semester helt klart

Men nu har jag varit iväg och handlat , träffade på Ludwigs kusin där och vi stod o pratade väldigt länge
Jag passade på att prata med henne lite om saker vi inte kunnat ta upp när vi setts annars

Kanske inte passande ämne i en mataffär men men ..

Jag tror vi båda behövde det - hon för att hon levt i en trasig familj sen hon var liten och nu när hon är vuxen och är mamma själv förstår allt på ett helt annat sätt och ser mera klarsynt på det .

Jag behövde det för att få höra ännu en gång att det inte är mig det är fel på, men det visste jag redan men det skänker lite tröst att de alla vet och att de varit med om samma skit som jag , det är precis som en skiva som spelas på repeat .

Att de är trötta och less på det hela och ställer inte upp och skyddar längre .
Utan nu får de två stå ensamma med sin kärlek .

Jag tror fortfarande att det inte kommer hålla .
Men det är inte min ensak

Samtidigt när man pratar om ett sånt här ämne blir man lite självisk o pratar om sitt o vill höra lite skvaller från andra hållet
Men vad jag hade velat säga är : stå på dig !!
Det tar jag och gör nästa gång vi ses .

Jag har känt henne sen hon var liten och nu är hon mamma , tänk så tiden går :)

Och att hon gör det så bra :)

Nu ska jag rycka upp mig o ta reda på disken och sätta igång middag som ska bestå av tacos :)

Sen får vi se om vi kan få till ett kvällsdopp .

Men som sagt .. bra info man fick och jag tror att kommunikationen mellan mig o pappan får hålla sig till en gång vid byte bara :)

Det är nog lika bäst :)

Av Tanja Engberg - 12 juli 2021 10:40

Och äntligen får jag träffa min son igen

Jag var extremt trött när jag vaknade på jobbet imorse
Det här är egentligen inte ok att det ska se ut så här på en arbetsplats inför sommaren men om jag säger så här ..
Jag har gjort det sjukt jävla bra och vill inte någon ge mig credit för det så får jag väl göra det själv :)


Min son skulle komma hem vid 6.30 och bli avlämnad av sin pappa men igår kväll när jag pratade med sonen hade det glömts bort en detalj
Att pappan skulle börja jobba 4.30

Jag dundrade in hemma vid 10 och trodde jag skulle få se han vid datorn men han låg ju och sov men vaknade till när jag kom förstås

Så duktig och så självständig har han blivit , helt otroligt :)

Jag älskar det här att se han utvecklas och att allt blir så mycket enklare
Mitt arbete blir enklare var jag än ska jobba

Det blir enklare mellan de två föräldrarna och även den tredje parten

Och ja att jag har en pojkvän också

Snart så flyttar stora sonen och då ska vi köpa möbler till lilla sonens rum och han ska få bli ännu mera självständig :)

Så mest bara bra saker här nuförtiden :)

Nu dags för dusch o få på shorts och linne och ut med katterna :)
Vi tar nog en lugn fm och kanske bad på em

Ha det bra så länge :)

Av Tanja Engberg - 12 juli 2021 00:15

Den här veckan :)

Helt jäkla slut
Men flaggan i topp eller va man nu säger

Vet ni vad ?
Jag har skrivit mitt absolut första CV någonsin ..
Vad säger det om mig ?
Känner mig helt plötsligt modern
Och lyckades även ha det som en fil i datorn

Det gjorde jag trots all trötthet

Imorgon ska jag tillverka mig ett personligt brev så det blir lite enklare att söka jobb i framtiden

Eller jag kanske borde känna mig gammeldags som inte gjort nåt sånt tidigare :)

Vet ni vad som också är ovant ?
Att ha nån som vad man än behöver hjälp med säger :
Säg till om du behöver hjälp , jag är bra på det där

Alltså .. i så många år har jag fått kämpa på själv i motvind o nu helt plötsligt så kommer allt vara så mycket enklare och roligare :)

För att man är två

Och nån som är positiv och hjälpsam

Nån som stöttar en i att söka jobb o nån som vill hjälpa en att tillverka ett CV osv

Men jag fixade ihop det själv

Men jag tror att mitt liv kommer bli bra mycket enklare i framtiden

Är bara väldigt ovan


En annan grej jag är ovan med - att ha gruppsamtal med sonen o exet o hans sambo :)

Men vet ni .. det kändes inget konstigt alls på något sätt
Eller inte jobbigt heller
Utan väldigt lättsamt
Det trodde väl aldrig jag att vi skulle kunna samarbeta så alla 3 denna sommar

De kanske är lyckliga för det är då det verkligen fungerar

Jag känner inget mot henne alls och inte mot han heller

Mycket konstig känsla

Förut efter ett samtal kunde jag vara alldeles stissig o utanpå nerverna som bara den

Men känner ingenting , funderar inte ens över samtalet som var

Utan tar mig bara vidare .


Nä ni .. nu sova :)

Det blev svalt till slut på kvällen tack o lov :)

Natti

Och .. jag älskar dig :)

Ovido - Quiz & Flashcards