Alla inlägg den 27 augusti 2021

Av Tanja Engberg - 27 augusti 2021 23:25

Hoppas hoppas på att sonen inte kommer över ännu en natt
Natten som var höll han på skrämma skiten ur mjg rent ut sagt

Men vi får se
Har varit dåligt med sovmornar också så det hoppas jag på .

Natti på er alla finisar

Av Tanja Engberg - 27 augusti 2021 20:33

Träffar jag en man som vill ta sig tid att lära känna mig , som lyssnar på mina signaler , respekterar mig och mina värderingar ..
Att vilja ta ansvar
Att veta att barnen alltid kommer först

Ja men då har man en glad Tanja

Men sånt här .. tjat o gnäll och bara att man ska leverera hela tiden
Ja, jag är både bekväm o kräsen
Jag tänker inte förstöra något som redan är bra

Det lustiga är att det är oftast de här under 40 som håller på så här

De har varken mognat eller vuxit upp enligt mig inte

Ska fråga exet om det här nån gång

Kanske kan få nåt vettigt råd av han som är en man:)

Tänkte faktiskt på att vi har lyckats klara av en hel sommar utan att det varit nåt knäppt

Helt otroligt , första gången på många år :)
Jag sa till han när vi pratade tidigare i veckan att jag vill bara ha lugn o ro
Jag vill inte ha allt det där kaoset

Jag är inte ute efter att förstöra
Kanske att jag är lite avundsjuk på det där med tvåsamheten men inte på ett missunnsamt sätt
Jag kommer få det också eller jag och L kommer få det , det vet jag :)

Nåt annat jag tänkt på är att killar gärna vill prata om det förflutna och att märker de att tjejen har nåt förflutet då ska det nämnas hela tiden
Sen att jag haft en toppensommar med exet och hans sambo - att vi alla lyckats vara respektabla vuxna
Det vill dom inte se

Jag kommer aldrig någonsin mer prata illa om dom två
Det kommer inte ske
Utan jag kommer finnas där och stötta om sonen har problem givetvis men jag kommer inte prata illa om dom
Och jag hoppas de tänker lika när det gäller mig .

Den här veckan har varit lite trist men inte så mycket att göra åt när nån blir sjuk

Imorgon ska jag göra om hallen med en helt fantastisk tapet som jag hittat och en helt fantastisk färg .. kommer bli galet snyggt :)

Tycker hallen är lite tråkig med bara färg just nu och den är väldigt mörk tycker jag .
Ska även måla lite stolar till barnbarnen .

Och spackla .. det låter supertråkigt ..

Men bara att göra :)

Det är lite trist att vara själv så här..

Men jag tänker vara kräsen o vänta tills rätt person som passar både mig och L dyker upp

Nej ni .. ta reda på lite ren tvätt tror jag :)

Kram från mig

Av Tanja Engberg - 27 augusti 2021 11:01

Väldigt egocentriska och självupptagna måste jag säga
Jag har inte lovat någonting på något sätt
Jag har aldrig sagt att jag blandar in min son i någonting förrän jag verkligen vet
Aldrig att jag skulle utsätta ett barn för det att en okänd människa tar sig in i hans trygga liv och hem bara så där

Jag har inga problem med att vara själv eller leva själv
Tvärtom - jag kan uppskatta ensamheten .

Men just nu är det två som tjatar om uppmärksamhet
Den ena som hela tiden tjatar om närhet o pussar o kramar och jag svarar varenda gång att det var så längesen jag fick en kram eller en puss av en man att jag inte vet vad det är att sakna det

Ibland tror jag såna här killar är troll faktiskt

För de lyssnar ju aldrig på mitt budskap eller det jag har att säga

De bara upprepar saker som ett mantra
Och då undrar man hur många de skriver samma sak till :)

Så ja , killar är bra fåniga .

Jag är jäkligt envis och jag går min egen väg och sånt där förlorar de mer än vinner på :)

Ovido - Quiz & Flashcards