Alla inlägg den 3 augusti 2021

Av Tanja Engberg - 3 augusti 2021 16:37

Skitdag
Jag är piggare absolut men redan när jag tagit mig upp så skickar dottern om att ett barnbarn vill komma o leka
Ja men det är klart han ska få
Men det ser ju verkligen ut som en orkan dragit förbi här och jag ligger efter massor när det gäller Öland .
Men va tusan .. det hinns med .
Tänk så jag önskar att jag hållit mig till min plan från början
Vad jag vill göra av min dag


Jag skickade när jag vaknade att klart vi kan ses till min dejt imorgon
Han skrev mycket senare väldigt kyligt o väldigt kallt o väldigt att han knappt var intresserad ett visst ..
Men han var upptagen si o så osv

Jag skrev tillbaks utan smileys att det funkar för mig , jag har ändå att göra

Fan för alla människor som vill förstöra min semester


Berättade för dottern vem som lagat bilen och hon exploderade inte
Jag sa att det var drastiskt men också min enda chans att åka till Öland

Men sen när jag tog upp om min pappa bröt helvetet loss ..

Och vi blev osams mitt i en lekpark med två små gulliga barn med oss


Är det mig det är fel på ?
Borde jag acceptera allt detta som verkar hända i mitt liv ?
Ska jag svälja o säga ja bara till allt ?

Hur kommer det sig att jag känner mig som en liten flicka varenda eviga gång och inte drygt 50 ?

Varför måste det vara så här ?

Hon börjar tvivla om att vi ska kunna ha det bra på Öland
Vad tror hon att jag fixade en egen stuga för ?

För att jag behöver få göra på mitt sätt

Ärligt .. så tror jag att den här resan kommer inte bli som förra året .. inte på något vis .


Nu ska jag ut o klipps gräsmattan

Av Tanja Engberg - 3 augusti 2021 00:03

Nyss
Jag har mest legat o kollat på film i sängen idag
Nu har jag fått det hela klart för mig

Jag har varit rak och tuff för det är då såna här buskillar visar sin rätta sida o kör med kortet ? du dömer mig ? tyck synd om mig ? typ .
Jag dömer aldrig nån men jag tar hänsyn till mitt liv idag och de som är i mitt liv

Varför ska jag välja nån som har levt ett tufft o råbarkat liv tills lagen sa stopp ?
Varför ska jag tro på nån som förmodligen ljugit massa förr?

När jag var 29 och de stora barnens pappa hade dragit så började jag ta mig ut en hel del .
En halloween så träffade jag han som skulle vara en del av mitt liv i 3 år
Jag blev så jäkla kär .. alltså jag var så såld på den killen ..
Han var äldre än mig , hela 6 år äldre .
Så otroligt snygg , snäll o lite så där farlig .
Min bästa vän var rädd för han :)
Han fick mitt nummer minns jag , jag skrev det på en servett och när han inte ringt på över en vecka så förbannade jag mig själv att jag inte lät han komma hem till mig på en gång :)

Men.. så ringde han
Han kom hem till mig en onsdagskväll , vi tog en taxi till en restaurang och hade supertrevligt .

Sen hamnade vi hemma hos mig o han sov över
Resten av tiden framöver sågs vi flitigt o vi var kära

Månaderna gick o när vi skulle ha våran första semester ihop så behövde han berätta nåt för mig
Det hade tagit han över ett halvår , förmodligen för att han var osäker om jag skulle stannat om han berättat tidigare
Nu visste han nog vad jag skulle välja
För vi var galet förälskade
Jag bodde praktiskt taget i Bålsta där han bodde

Vi umgicks med hans vänner ofta

Han hade ett tidigare liv som heroinmissbrukare men varit fri länge sa han .
I tre år höll det .
Innan han var fast i det igen

Han gjorde galna saker

Till slut var jag tvungen att inse vad som höll på att ske
Jag hade span på mig hemmavid

Han åkte fast o hamnade i fängelse men inte när han var med mig - förmodligen i en razzia .

Efter fängelsetiden blev vi ihop efter ett tag igen .
Det fungerade inte så bra
Sen blev jag ihop med exet o ja på den vägen är det.
Nu tvingar , vi kan kalla han A , eller han ville inte säga nåt förrän jag träffat han o upptäckt att han är en trevlig o fin kille , då skulle han berätta
Jag är inte naiv o blåögd
Jag vet på ett ungefär vad den här killen har gjort med sitt liv

Jag blev förbannad för att han försökte lura till sig en dejt av mig på falska grunder

Aldrig i livet att jag går med på nåt sånt
Jag är inte biljetten till ett bättre o finare liv

Den tidigare killen som jag träffade för många år sen såg mig som den fina flickan
Så tror jag lite att den här killen också tänker
Att jag ska göra hans liv lite lättare
Skulle inte tro det

Jag dömer ingen men jag måste få ha rätten att välja vad o vem jag vill ha med i mitt liv

Jag fattade misstankar långt tidigare men killar som måste ta tåget till en dejt .. ja ni fattar
Eller frågar om att få låna soffan o sova över på

Nej du, här släpper jag inte in nån inte
Jag har andra att tänka på som tillhör mitt liv


Jag sa att jag tar o funderar ett tag om jag vill ses eller ej på onsdag

Nu sova :)

Ovido - Quiz & Flashcards