Alla inlägg den 2 augusti 2021

Av Tanja Engberg - 2 augusti 2021 17:24

Så har jag missuppfattat hela situationen bara för att jag försöker slingra mig ur det här med själva grejen att träffa någon
Vad vet jag ?
Men det är klart att man håller sig borta från en viss typ av killar :)
Har träffat många av alla sorter under mitt vuxna liv , både de bättre men även lite sämre :)
Snälla , vanliga , normala blandat med alldeles galna som kanske inte riktigt höll sig inom lagens långa arm
Men jag ångrar ingen av dom , absolut inte

Men idag efter all min visdom och erfarenhet väljer jag att träffa en med noll problem och ett ordnat liv eller ett ordnat liv i sikte o jag kommer inte hjälpa till med förändringen.
Jag har nog med att hålla ordning på mitt eget liv

Men mitt sällskap kan man få ha ibland , men bara om man har/ kommer få ett ordnat liv

Nej ni .. nu ta och försöka få lite gjort
Jag struntar nog i affären idag o klarar mig utan balsam ännu en dag :)

Av Tanja Engberg - 2 augusti 2021 16:10

Många människor vill bara prata negativt och tänka i de banorna , det ger dom nu energi , visserligen dålig energi .
Men de brinner för vissa ämnen och de blir nästan maniska i det .

Jag har varit lite åt det hållet men inte på det sättet jag ville få fram med detta inlägg

Jag ser sånt i den här mannen jag ska träffa

Vårt första samtal - jag var inte ens på väg att ta upp nåt öm mitt ex för jag har bestämt mig för längesen att träffar jag nån så kommer jag utelämna det ämnet .

Jag kommer inte nämna ordet narcissism
Jag har inte problem med det där längre

Det stör inte mig

Men ? det finns andra som suger åt sig sådant här och har svårt att sluta prata om det och bara vill fortsätta o de slutar aldrig fråga om saker eller om de retar upp sig på nånting

De lever för det kan man säga .

Just denna man började alltså i vårat första samtal på tele och komma in på sånt o jag sa att jag inte tänker prata ex men på nåt konstigt vis gled vi in på det och ordet narcissism nämndes av han på en gång

En annan grej var den här incidenten med min pappa i fredags - det kom ut så mycket hat och så mycket obildat trams att jag var tvungen att stoppa .

Lite var det ju så egentligen förra hösten med Uppsala och mig
Han var ju väldigt på mig om exet och även fast jag sa att jag inte tänker prata om det så fortsatte han och det var lite aggressivt , jag undrade då varför om jag ska vara ärlig
Saker som hänt tidigare och vi inte ens kände varandra då , varför prata det nu.

Men om vi går tillbaks till denna man - så mycket negativt hela tiden och på det enda sätt jag kan uttrycka det .. lite obildat faktiskt .
Man ligger på en lägre nivå


Den biten kommer jag inte gå med på
Det kanske förklarar varför han inte kommenterat det minsta om att bilen nu är hel o att exet lagade den .

För att det är ju inget som ger något .
Från här och nu kommer jag inte säga ett enda elakt ont ord om de två människorna för de tillhör min sons liv .
Alla borde få lite lugn o ro nu vid det här laget tycker jag inklusive de två barnen .

Jag kommer inte snappa på om nån vill prata elakheter om dom
Jag vill inte vara med på det
Jag borde vara klokare än så

Idag har jag mig en dag då jag vilar hela mig från allt
Jag har lite snuva också .

Passar på när jag är barnledig

Det här är min första dag på semestern som barnfri .
Den här veckan kommer jag ägna mig själv och mitt hem o katterna

Jag kommer träffa den här mannen en gång den här veckan , den chansen ska han få :)

Sen får vi se vad som händer efter det :)

Nu ska jag nog ta mig upp ur sängen ,kollade på en bra film :)

Av Tanja Engberg - 2 augusti 2021 11:11

När jag klivit upp ringer exet
Den där gröna pluppen alltså som folk ser när man vaknat:)

Snart åker sonen iväg med sin andra familj på andra äventyr
Och jag ska förbereda sista äventyret för denna sommar
Att åka till Öland
Jag ska även hinna med mig själv lite och mitt hem

Det här är första gången på ett år som jag är helt själv på min barnfria vecka :)
Behöver bara bry mig om mig själv , ingen eller inget mer
Jo, katterna o sköldpaddan då förstås men annars är det bara jag jag jag :)

Jag ska snygga till mitt hem också , för just nu är det lite galet :)

Tänkte lite på det där med att träffa nån, vad man kan acceptera

Tänkte då på exet och hans sambo allt de fått gå igenom och dealat med o sen återigen valt att leva med varandra

Det är väl ändå kärlek det

Jag vet inte hur mycket jag kan acceptera
Jag vill ha ordning o att man har koll på sitt liv och rätt värderingar .

Jag vet inte om jag skulle kunna ta in nån som har det väldigt tufft .
För att jag har ett bra liv , jag har kämpat för att få det så
Varför ska jag då välja nån som jag måste hjälpa och få det sämre ett tag ?
Nä , det finns ju ingen mening med tycker jag
Så kär blir inte jag nuförtiden :)

Och i det kanske exet också har rätt - han blir ju heller aldrig kär riktigt .
Utan det är ju av andra skäl han väljer att leva med någon .

Jag tycker han var en bra måttstock för ovanlighetens skull med mina egna tankar jag har just nu .

Nej ni .. nu förbereda sonen på att säga hejdå till livet här och gå ut till sin andra familj som hämtar han :)

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards