Alla inlägg den 14 augusti 2021

Av Tanja Engberg - 14 augusti 2021 22:36

Den här lilla eller stora killen jag är mamma åt :)
Han är så fantastiskt underbar
Han grät när storasyster med familj åkte hem lite tidigare än oss som inte var planerat
Han började längta hem
Han sa senare att Pappo ( hans svåger ) är som hans bästa vän .
Han har så otroligt mycket fina känslor den här killen och är duktig på att ge ord för dom och visa dom också .
Jag tycker han är toppen på alla sätt
Han har fixat den här veckan riktigt bra

Men nu ska det bli skönt med höst och lite rutiner :)

Av Tanja Engberg - 14 augusti 2021 20:09

Jag har börjat fundera på om jag drabbats av hjärntrötthet
Jag har under en längre tid haft svårt för både min dotter och hennes sambo i för stora doser när man umgås
Det gäller även barnbarnen

Jag orkar inte på samma sätt
Jag blir lätt irriterad på min dotter , vissa fall kanske jag har rätt att bli det men de flesta gångerna är det nog jag som bara inte orkar

Jag orkar inte vara i sällskap allt för länge
Jag väljer bort mycket

Jag blir stressad av mitt arbete

Jag blir trött på mitt ex
Jag orkar inte riktigt ta itu med saker
Som tex inför Öland nu - att fixa min bil .
Och sånt där
Jag har inte orkat med min trädgård på samma sätt i år heller

Jag blir supertrött av att umgås för länge

Jag längtar fort hem
Jag har inte gått promenader på samma sätt under sommaren som jag gjorde under våren

Jag tror att jag är mentalt trött eller hjärntrött helt enkelt .

Ska klura lite på det här .

Av Tanja Engberg - 14 augusti 2021 15:49

Packning o städning o vet ni vad .. det känns helt ok :)
Vi har haft en toppenvecka
Jag har lärt mig massor om mig själv och andra
Och kunnat deala med både det ena o det andra

Vi har redan börjat planera för nästa års upplaga av Öland L och jag :)

Allt vi vill göra osv

Vi har bestämt oss för stuga nästa år också helt klart
Och vem vet .. vi kanske är flera då i familjen :)

Nä, fortsätta få det mesta gjort :)

Ovido - Quiz & Flashcards