Alla inlägg den 26 september 2021

Av Tanja Engberg - 26 september 2021 22:33

Blev en kvällspromenad å med min vän :)
Har hunnit med lite tvätt o lite annat o lite planering

Imorgon kör vi lite makeover på mig - sol, mer färg i håret , mer promenader , raka benen osv :)

Och så tapetsera o se till att skapa ordning hemma

Natti finisar

Av Tanja Engberg - 26 september 2021 17:26

Och spännande söndag :)

Eftersom den här mamman vaknade tidigt och var pigg och sen höll på att gå helt upp i limningen .. av frustration för att hennes yngsta son inte har en aning vad han ska göra när inte datorn går att använda .. och då följer han efter mig istället ..
Så vi drog ut tidigt till F-100:)

Cykling där i banan och sen pizzaätande till lunch .
Stannade kvar för att umgås ett tag , så där lite kravlöst hängande

Sonen cyklade sedan upp till sin pappa för att lämna cykeln
Jag tog bilen dit o hann lite före

Fick se köket o det har blivit väldigt fint

Ska jag bo kvar här i min lägenhet vilket jag inte tror att jag kommer göra så mycket längre än ett par år till men blir jag kvar längre så kommer jag göra om det .
Både jag o sonen längtar efter en liten stuga på landet .
Ska jag flytta ihop med en man så kommer det bli att flytta till en liten stuga :)

Hemskt gärna vid Mörtsjön faktiskt och de är inte så hemskt dyra de mindre stugorna .

Nångång så

Vi står där o pratar länge o L pratar om sitt rum han hade när han var väldigt liten hos sin pappa o jag bodde där också
Om leksaker osv
Vi kom in på det här med barn och syskon
Att L har sin bonusbror
Och då säger L att A är hans styvmamma
Usch säger jag , jag gillar inte det ordet
Extramamma eller bonusmamma låter mycket bättre :)
Men var hövlig sen angående kring barn och fråga om de tänkt skaffa barn tillsammans
Nej säger exet snabbt , så kul ska vi inte ha det
Då säger L att då hade han blivit storebror

Då säger exet : Finns det någon extrapappa då?

Haha ja du säger jag .. det finns det väl flera kandidater till bara jag kan bestämma mig så:)

Hur jag vill att det ska vara för jag är riktigt kräsen

Och ska jag leva med en man och ta in den i mitt liv så ska allt vara bra , precis allt :)
Vi ska ha ungefär lika intressen o trivas ihop o bara ha det bra
Då finns det helt klart en extrapappa .

Men jag har det bra idag och då ska det bli ännu bättre :)

För att jag ska ta in nån i mitt liv som ska få rollen som extrapappa :)

Men det kommer helt klart , jag jobbar på det :)

Nu när stora sonen kom , så dök katten Batman upp inne med en råtta i munnen o släppte den här inne ..
Usch o fy o blä ..
Jag jagade både katt o råtta ska ni veta och till slut fick jag tag på den o släppte ut den i det fria igen

Hade inte hjärta att ha ihjäl den

Så ny regel här hemma :

Altandörr stängd hela tiden o katter får släppas in efter att ha kontrollerat om de försöker ta med sig fångsten in :)

Imponerad över mig själv ska ni veta

Men just ja.. nu glömde jag ju den bästa historien i detta
Vi blev kvar ganska länge hos exet , en timme ungefär
Och när vi stod där o pratade om extramammor o extrapappor så säger exet plötsligt :
Nu kommer A hem
För då dök det upp en bil .
Hon fick skjuts hem från jobbet

Shit tänkte jag !!
Nu kan jag ju inte bara dra iväg
Så jag o sonen stannar o hon kommer upp till oss
Och hör o häpna : jag var trevlig o pratade med henne o hon var trevlig o svarade
Jag gissar att exet hade roligast åt detta :)
Och njöt för fulla muggar

Men där fick han se att vi båda bara kan om vi vill

Och vet ni vad .. jag tror jag bara vill faktiskt :)

Det känns helt ok för mig att de är ett par och lever ihop och att det faktiskt kan bli så i framtiden att vi pratar med varandra mer .

Inte det minsta omöjligt

Så vuxenpoäng till oss båda
Ni hör att vi har haft en innehållsrik dag :)

Av Tanja Engberg - 26 september 2021 08:08

Känner mig alltid lite kluven inför de här jämna helgerna då jag är mamma

Det är skönt med ledig helg o allt men det börjar också ta slut med batterier i mitt huvud , den behöver laddas om o jag behöver få bara vara och tänka på mig själv

Som ensamstående mamma är man så mycket

Så just nu gör det mig inget att helgen börjar ta slut men vi har ju faktiskt ett helt dygn kvar så man ska inte börja hänga upp sig än på att helger går fort

Jag sitter här i tystnaden för mig själv , skulle sova länge men vaknade före 8 ändå :)

Så jag gick upp helt enkelt

Idag ska vi ta och åka ut till F-100, vara på cykelbanan och sen äta lunch på pizzerian :)

Blir en bra dag tror jag

Imorgon ska jag ägna hela dagen åt att renovera mitt hem samt åka o hämta lite loppisfynd på kvällen .

Tänkte på det här med att sonen vill börja ut o röra på sig o gå längre - det kan ju inte bli bättre :)
För oss båda .

Nej ni .. ha en bra dag :)
Vi hörs

Ovido - Quiz & Flashcards