Alla inlägg den 13 september 2021

Av Tanja Engberg - 13 september 2021 21:28

Jag hade nog inte tänkt mig att den här dagen ska bli så här när jag vaknade eller satt med min frukost
Jag känner mig lite slut dels för att jag fått deala med lite jobbiga saker , att prata om det jobbiga är ibland väldigt utmattande men också bra
Men man blir rädd för att det blir gnälligt och tänker att man borde inte svarat .
Men nä .. jag måste ut med det helt enkelt för det här går inte längre .

På torsdag går ansökningstiden ut på det arbete jag sökt .
Vi får se vad som händer
Inte ens det har jag tillräckligt med självförtroende för .
Inte ens självförtroende för att vara i en relation .

Jag ska börja promenera igen
Kanske imorgon , vem vet :)

Den där galningen hoppade bungyjump från luftballongen nu ikväll :)

Av Tanja Engberg - 13 september 2021 09:22

Har hunnit vara pedagogisk på morgonen här då

Efter incidenten i skolan i fredags .. så ville ju sonen att jag skulle prata med de inblandade assistenterna
Jag var tydlig med att säga att jag inte kan säga åt dom hur de utför sitt arbete
Att de gör det förmodligen som de ska göra
Att det är det som är lite tokigt med dessa barn med funktionsvariationer att de lever i sin värld o har sin uppfattning om hur det var
Men jag tänker aldrig ta ifrån mitt barn det som han ser som sin sanning
Men jag tänker heller inte tillrättavisa dessa assistenter och tro på det min son säger
Jag låter helt enkelt alla parter tro att de har rätt haha

Men det jag ville prata om var ju att jag skulle vilja veta om mitt barn är i ett dåligt skick när skolan slutar .

Nu säger dessa assistenter att min son ofta är arg
Och jag hade fått bilden av att han inte är det så ofta nuförtiden .

Det känns ju oroväckande eftersom jag upplever att han blivit mer så hemma också .

Men avvaktar nog ett tag med att ta upp detta .

Det var ett bra prat med killarna iallafall som är assistenter
Och vi gick över till att prata om cykeldag o min sons lås o sånt

Men så jag har saknat att vara med barnen i skolan , de är ju för underbara :)

Och de vill prata med mig fortfarande massor :)

Jag har verkligen saknat det där livet så kommer nog kika in igen nåt tag :)

Just ja .. en sak till :)

Han jag träffar har inte hört av sig på hela helgen
Gissa om han är dissad av mig ?

Så hörde han av sig nyss

Och jag kände där och då att nej , frågar han om hur jag jobbar den här veckan kommer han inte få det av mig

Och jo, frågan kom .

Och jag svarade bara att det är mycket , inget mer .

Då skickar han ett foto på sig som inte är taget nu
Varför gör man det ?
För att han märker att jag tappat intresset och om han skickar en bild kanske jag får mer intresse ?
Ja, inte vet jag ..

Tror jag ska vara själv faktiskt
Det var rätt så skönt att inte höra från han en hel helg
Det var nåt som släppte liksom :)
Nä ni .. vila lite tror jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards