Alla inlägg den 20 september 2021

Av Tanja Engberg - 20 september 2021 17:29

Jag var ju på mitt första släktkalas sen pandemin började
Det kändes ju lite läskigt och hjälp vad gör jag osv

Det kändes bara så fel
Man har ju blivit hjärntvättad under den här tiden :)

Jag är ju van att hålla avstånd men mina släktingar var lite tvärtom ..

Det skulle trängas ihop i soffan osv
Jag trogen gammal vana satte mig en bit ifrån men de tjatade på mig att jag skulle sätta mig vid dom
Dum som jag är gjorde jag som dom sa

Jag har ju inte så bra immunförsvar
Eftersom jag lever själv varannan vecka
Och har endast ett barn varannan vecka

Och på jobbet använder vi munskydd o håller avstånd

Det var samma på 50årsfesten i slutet av Augusti
Då ville alla kramas hit o dit o jag fann mig inte att säga nej
Inte i lördags heller på kalaset

Men hädanefter ska jag stå upp för det jag känner
Att inte vara nära varandra :)

Jag gör så på jobbet också
Hela tiden


Det är helt ok för mig


Men finner mig inte att säga nej tack
Ska börja med det verkligen

Men tänk att jag gjorde samma misstag igen ..

Helt otroligt

Av Tanja Engberg - 20 september 2021 10:26

Och har hunnit med promenad och fick lite social tid med två av mina vänner :)
Frukost som blev gröt o bär idag också
Och nu ska jag regga på Viktväktarna
Skulle väga mig imorse men vågen visade inget för batteriet var slut ..
Så blir att leta efter batterierna :)
Och väga sig imorgon för nu jäklars ska de sista kilona bort :)

Jag vill ha alla mina jeans på mig ju :)

Ska försöka hinna med att höststäda altanen också :)

Ha en härlig måndag :)

Ovido - Quiz & Flashcards