Alla inlägg den 2 september 2021

Av Tanja Engberg - 2 september 2021 18:37

Trots att jag bråkar med bihåleproblem så känner jag mig pigg och glad och hittar inte riktigt rätt ord men kanske nöjd med livet är rätt :)

Tillfreds med livet .

Mitt första ex alltså stora barnens pappa kom förbi för han skulle hämta upp en vän som bor på samma gård som mig
Men det blev att vi stod o pratade en lång stund om allt möjligt
Mycket om våra två barn förstås

Det var några meningar som jag fastnade för :)

Han sa att han tänker väldigt mycket på våran dotter och barnbarnen o svärsonen o han vet inte varför han inte åker o hälsar på dom och umgås
Men han är stolt över dom .

Och bara det ändå tänker jag att han ändå tänker på det och säger att han vet att han inte träffar dom ofta men skulle nog vilja det

Ja men bara det är väl fantastiskt :)

Jag har en mamma som istället förnekar väldigt mycket typ det mesta och har sin version av sanningen i det förflutna eller om det förflutna .

Men jag tänker att jag låter henne ha den :)

Vi avslutar iallafall jag o stora barnens pappa att vi har två väldigt fina barn och att vi ska vara stolta över dom:)

Tänk att på ålderns höst nu när vi båda är över 50 så är vi både klokare o visare och kan ha väldigt trevligt ihop när vi ses så här .

Det känns väldigt bra :)

Sen en annan sak ..
När jag var in på apoteket vid Maxi och stod där o babblade med en kassörska , de är så extremt trevliga där .. men då sa nån ? Hej Tanja ?

Det var från mitt gamla liv i F-100 och med det senare exet då .
En bekant till den familjen

Jag kände där och då att det finns stunder då jag saknar dom alla och allt det vi gjorde

Jag vill inte ha tillbaks det livet men jag saknar dom absolut stundtals :)

Igår skickade det senare exet nåt till mig och sen kom en fråga om jag var ledig

Fortfarande svarar jag ju sanningsenligt men funderar på om det är nåt lurt med varför han frågar
Tänker nästa fråga bli om han ska komma förbi ?
Men så skärpte jag till mig och tänker att det är väl inget konstigt med hans fråga men däremot mitt svar .. :)

Jag redogjorde för hur länge jag var ledig o vad jag skulle göra ..

Efteråt tänkte jag att är jag helt kokobäng eller ..

Jaja , nu klippa gräsmatta o sen till affären o köpa kattsand :)

Ovido - Quiz & Flashcards