Alla inlägg den 4 september 2021

Av Tanja Engberg - 4 september 2021 16:03

Jag åkte ut för att umgås med dotter o familj och det både var och är jättetrevligt på alla sätt
Men jag är bara inte van eller är inte helt frisk från många saker

Jag är hjärntrött , jag orkar inte riktigt med hur länge som helst

Jag kände mig dum när jag satt i bilen och också väldigt väldigt trött

Tänkte på det hela under färden in till stan

Dottern tyckte jag kunde hjälpa till att rycka bort tapet och jag gjorde det ett tag
Misstänkte lite att det var för att få lite tid med mig

Det var trevligt absolut

Men när vi kom in på killar o sånt o hon frågade inte utan bara antog att det inte var nåt jag brydde mig om men det är såklart jag gör

Hon tyckte det var skönt att jag inte hade nån
Hon skulle bara veta :)
Jag försökte förklara att jag visst har nån men det var svårt att förklara

Det är inte hennes fel att jag är som jag är och varit länge

Jag borde vara en bättre mamma och mormor men efter drygt 3 timmar att umgås så flydde jag hem till min trygghet .

Väl inne i stan mötte jag exet i sin Amazon med sin familj
Kunde inte låta bli att småle

De åker amazon varje lördag em , det är tydligen nåt man gör när man har familj

Och säkert är han uppväxt så och det är viktigt för han :)

Men det får mig att skratta inombords ändå

Och tror ni inte att jag mötte dom ännu en gång ?

Då kände jag saknaden .. jag vill också ha en familj

Att ha en pojkvän är inte samma sak som att ha en familj :)

Men nu känns det bättre och jag är hemma där jag trivs bäst
Sonen kommer imorgon em
Ska nog vila lite först o sen ta en tupplur innan jag drar igång nåt projekt .
Ikväll får jag besök och det ska bli mysigt .

Av Tanja Engberg - 4 september 2021 08:38

Och kom hem på morgonkvisten
Visst är det väl en alldeles särskild känsla att parkera bilen , gå mot sitt hem ..

Ja men titta där kommer hemtjänstpersonalen ut från min trapp
Hejar på han o han vinkar tillbaks

Man har ju lärt känna dom väldigt bra nu haha och de är riktigt trevliga :)

Ska ordna mig lite frukost o vakna till

Sen ska jag göra saker enbart för mig idag , som jag vill:)

Ha en alldeles fantastisk dag med höst o solsken

Pojkvännen har andra planer med sin son och det får dom ha
Jag vill göra mitt eget idag

Njut av denna dag för det ska jag göra :)

Ovido - Quiz & Flashcards