Alla inlägg den 7 september 2021

Av Tanja Engberg - 7 september 2021 21:35

Med mig själv längre :)

Av Tanja Engberg - 7 september 2021 20:55

Idag har det varit en sisådär dag
Drog iväg till Västerås för att leta kläder åt sonen , en brödrost till mig och doktorsväska till barnbarnet

Hittade lite kläder men behövs mera ,
Brödrosten hann jag inte hitta
Doktorsväskan jag hittade var ju så liten men har beställt en annan :)
Och så iväg till jobbet där jag helst inte vill vara
På ett möte jag helst inte vill vara på
Och japp, jag hade rätt i mina farhågor

När jag nästan kommit hem så ringer en chef från en annan gruppbostad som söker folk

Och vet ni vad .. det är nog dags att göra nåt annat nu :)

Imorgon jobb och jag vill inte dit men får tvinga mig att göra det

Sen helg för min del tack o lov :)

Annars har väl den här dagen varit ok :)

Av Tanja Engberg - 7 september 2021 09:06

Till exet efter att han hört av sig .
Jag frågade om han vet eller har svaret på varför det går så bra nu med oss och varför vi samarbetar så bra .
Han hade också märkt detta och var glad över det .
Han svarade att jag var annorlunda , jag var glad :)


Jag höll på gå i det gamla och orättvisan i detta
Att det skulle hänga på mig att det går att samarbeta osv

När de gjort allt nedrigt mot mig

Men hallå .. jag frågade om hans känsla och vad han trodde
Varför i himmelens namn tror jag att han ska ge mig ett svar som gagnar mig ?
Och måste han det ?

Det här är vad han tror ju .
Och han tycker att det är så och är glad över det .

Hjärnspökena kom tillbaks för ett tag
Och offerkoftan .

Men hallå .. hugg inte halsen av han på en gång när du faktiskt får ett svar av han
Dessutom när jag tog upp om våran gemensamma kompis ..och det han gjorde i våras

Han sa att det var riktigt dumt - han var full som bara den o hade Corona o allt var skit

Så nu sitter jag här och undrar varför jag ville ta fram han och hänga han utan att lyssna på hans försvar

Det är ju såklart att det finns två sidor på detta
Och det behöver ju nödvändigtvis inte vara jag som har rätt

Jag har lärt mig massor om mig själv bara på en kväll
Och av mitt ex dessutom :)

Jag svarade att han är mycket gladare när han har sin sambo hos sig ( hon kastas ut emellanåt )
Och att det är lättare att samarbeta med han då

Så är det egentligen bara mitt sätt att se på saken som räknas ?

Nej , såklart är det ju inte det .

Det lustiga var ju att jag började gå igång , den gamla vanliga Tanja ..
Och att det var så synd om mig o bla bla bla

Jag var tvungen att rätta till det innan vi avslutade det hela igår kväll
Och idag mindes jag faktiskt hur det var på rätt sätt

Jag var egentligen lite förblindad då i våras och hade andra omkring mig som gärna la på mer bränsle på elden

Men det kommer inte ske något mer , att jag tappar kontrollen o lyssnar på andra .

Och tappar perspektivet helt

Jag sitter här nu o är lite förbluffad över mitt tankesätt och att jag faktiskt ger han rätt

Helst av allt skulle jag vilja berätta allt detta för han nu på stört men då tror han att jag blivit komplett galen haha så tar det vid nåt annat tillfälle

Jag har faktiskt bett om ursäkt flera ggr under sommaren :)

Så det är inget konstigt i sig

Men spar detta vid nåt annat tillfälle

Jag ser inte han som ett elakt monster längre utan mera som en vanlig människa

Och det är stort .

För ett år sen så umgicks vi och hade sex
Nu har jag inte haft just det eller umgåtts sen det
Rätt så skönt egentligen

Dottern sa i lördags att hon är glad över att jag inte har nån gubbe , det blir så krångligt :)

Och igår kväll sa min yngsta att det är så skönt mamma att du inte har nån du är ihop med :)

Jag har ju min .. men han får inte träffa mina barn:)

Så är det , inget mer med det .

Nu ska jag göra nåt läskigt jag inte gjort på över 19 år.. ringa en chef angående jobb .
Hugaliga

Ovido - Quiz & Flashcards