Alla inlägg under maj 2021

Av Tanja Engberg - 16 maj 2021 19:57

Så jag pysslat o donat .. nu kan man snart sitta o ha mysigt på altanen och i trädgården , tar foto imorgon när allt är klart :)

Sen har jag tagit tillbaks dejtingapparna igen :)

Tänker minsann inte vara själv jag inte :)

Bara så ni vet :)

Nu ska jag ta o röja inne för imorgon bitti kommer barnbarnen igen :)

Kramis på er , nöjd Tanja här

Av Tanja Engberg - 16 maj 2021 15:30

Är att jag måste inte iväg o hitta de där vårblommorna .. om jag inte känner för det idag
Har jag mer lust att få ordning i trädgården o altanen .. ja, då gör jag det.

Jag kan idag tänka att det kommer en dag imorgon också
Så kunde jag inte tänka för ett tag sen
Oftast blev det pannkaka av alltihopa
Och massa knas
Så idag gör jag iordning allt här hemma , sen kan vi ta det där andra
Eller om jag vet att det är extrapris på nåt i mataffären tex .. måste jag åka iväg o få chans till ett bättre pris ?
Nä .. förmodligen inte :)

Så jag tar det chill och fortsätter att få ordning på allt o sen får vi se vad jag gör :)

Har städat förrådet så jag kunde få in vinterdäcken , det har hängt över mig sen jag bytte däck :)

Förstår ni nu hur jag mår just nu ?
Bara en sån grej kan hänga över mig o få mig att må piss o bli väldigt trött

Jag önskar att Uppsala hade sett igenom den här fasaden o tagit tag i mig riktigt ordentligt o sagt stopp bara helt enkelt .
Jag tror jag hade behövt det .

Nu ut igen innan det kommer regn :)

Av Tanja Engberg - 16 maj 2021 10:02

Har precis kommit hem efter att ha gått av på jobbet

Hade en konstig känsla inom mig innan jag åkte därifrån
En känsla av att jag inte duger som jag är eller att jag inte är viktig eller att jag inte har rätt tänk

Men jag skakade av mig den känslan och ersatte den till en annan bättre känsla

Att va skönt att vara hemma igen
Att jag ska börja min lediga dag med en stor kopp the och så ett digestivekex med jordnötssmör till .. det är ju så gott :)

Och så kolla på en serie en stund

Och bara vara
Sen ska dagen ägnas åt att städa inför nästa vecka och kanske köpa färg
Och så ska jag göra saker tydliga genom att sätta upp namnlappar på var allt finns i hemmet så min yngre son kan få öva på självständighet och klara sig mera själv när han behöver nåt eller vill göra sig en smörgås eller nåt .
Allt ska vara iordning från nu och vara tydligt
Då kommer han klara det .


Och han kommer växa på det

Så det kommer vara min söndag idag .

Jag skulle egentligen ut o gått i Björnö med en vän , han från Hallstahammar
Men inte i detta väder
Det känns som att han vill något mer också med mig och det vill inte jag

Det är nåt som inte riktigt känns bra där


Jag har ju lovat att vara mer ärlig o rak mot mig själv
Att lyssna på det jag känner inför olika saker

Och just den där grejen känns inte så bra
Jag kommer inte åka till Hallstahammar igen , jo till campingen o badet kanske men inte hem till han .

Det var nästan lite sorgligt att gå i hans hem faktiskt .
Det hade liksom stannat upp från när barnen var små
Det var i båda rummen barnmöbler med motiv från blixten mc Queen
Barnen är både vuxna o i övre tonåren .
Varför växer inte rummen med barnen ?

Det är konstigt i min värld
Men kanske inte i deras
Så jag dömer inte , absolut inte


Alla kanske inte har förmågan helt enkelt

Nej ni .. nu lite serie en stund

Av Tanja Engberg - 15 maj 2021 22:49

Ja men jag tog mig ett uppehåll och funderade lite på vad jag egentligen vill .
Jag kände att det hela hade spårat ur lite här för min egen del .
Att Uppsala läste hela tiden gjorde ju sitt också .
Det kändes fel .
Men denna blogg ska bara handla om mig - inte exet , inte mina barn , inte Uppsala , inte Harri , inte nån på något sätt .. bara enbart mig .

Man får gärna kommentera men ni som känner mig får inte ta upp min blogg privat utan är det nåt ni vill fråga om så får ni göra som alla andra - skriva en kommentar här .

Skickar ni en fråga på Messenger kommer den inte besvaras , jo , enbart med tystnad.

Den här bloggen kan också få intressanta uppslag om narcissism ibland och det är inte för att jag är besatt av mitt ex utan för att det är ett otroligt fascinerande ämne .

Eller bilder från mitt fotograferande

Eller från mina resor och äventyr

Så håll till godo .. och som sagt .. kommentera gärna :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards