Alla inlägg under maj 2021

Av Tanja Engberg - 28 maj 2021 08:09

Och man vaknar med sol .. underbart :)
Vaknade tidigt .. tänker nog gå upp nu , duscha , äta frukost , ut med katterna o sen ut till barnbarnen :)

Tänk , jag tror jag har träffat nån jag kan gilla väldigt mycket , som är lite min kille det å som Uppsala var :)

Vi får se - vågar inte tro för mycket på det men vi får se :)

Det är fredag - skönt :)
Igår var en riktigt bra dag och kväll .. måste jag säga.

Jag har ledig dag , det är också skönt idag

Många saker är sköna med denna dag :)

Och bara några dagar kvar tills sonen är hemma igen , det är också skönt :)

Vad ska ni göra denna helg ?
Berätta !!!
Kram

Av Tanja Engberg - 27 maj 2021 12:53

Hur mycket jag kan sakna
Men finner mig i det hela

Så jag oftast gör
Vill inte ställa till med drama

Tror inte att jag förtjänar att vara lycklig vissa gånger
Tänker att jag nöjer mig med det jag har i mitt liv

Jag är glad för de få stunderna jag fick uppleva nån slags lycka blandat med nyfikenhet , trygghet , glädje , åtrå och mycket annat

Och det är ok

Faktiskt ärligt

Vem vet , nån kanske dyker upp i min väg o ger mig det igen
Jag vet inte

Det kan hända
Jag har öppna dörrar

På många sätt

Nu har jag iallafall kommit igång hemma med att skapa lite ordning
Jag har levt lite som i ett töcken ett tag

Kanske nån slags vinterdvala

Glömt bort saker jag o sonen brukar normalt göra den här tiden

Vi har glömt vårat premiärdopp , nästa vecka tar vi det helt klart

Väldigt försenat

Ut o grilla korv

Det hinner vi också med

Införskaffa ett tält

Ja ni .. listan kan bli lång :)

Jag har lagt ner Facebook iallafall .. även det är i dvala :)

Nä, fortsätta lite till

Av Tanja Engberg - 27 maj 2021 11:18

På viloläge just nu känner jag :)
Jag kommer nog igång lagom tills värmen kommer :)
Nu tvättar jag o dammsuger iallafall och jag har ställt mig på vågen äntligen och den visade att jag har gått ner ytterligare kilo så hurra för mig fastän jag levt och ätit normalt och inte rört på mig något särskilt på ett par veckor .

Så lite framsteg iallafall .

Jag växelkollar två serier tills abonnemangen inte finns längre eftersom jag sagt upp dom

Och jag ska kanske .. bara kanske .. börja måla snart :)
Till helgen tänker jag göra mig en rabarberpaj som mitt helggott:)

Min vän Conny skrev till mig imorse också angående stugan o lite annat :)

Så ja det är väl en rätt så ok dag detta men igår .. vilket busväder .. :)

Var tvungen att ut o rädda blommorna så de inte dränks i detta :)


Nej ni .. nu tar jag ett krafttag o gör nåt .. igen :)

Saknar varken ingen eller inget .. just nu är jag bara så här och då låter jag mig få göra det .. en dag vaknar jag upp och vill vara på ett annat sätt :)

Av Tanja Engberg - 26 maj 2021 17:03

Perfekt väder för filmtittande , levande ljus , nåt gott att äta ... och så rätt sällskap för det :)

Men ja vi får se hur jag tillbringar denna kväll :)

Hoppas på bättre väder snart verkligen ...

Av Tanja Engberg - 26 maj 2021 11:00

Att vi kan vara extraordinära tillsammans
En mening jag snappade upp i en serie nyss :)

Ja egentligen så tror jag på det ..
Men man är ju så förbaskat envis och ja ni vet ..
Det är som det är med det .

Har kommit hem efter ett sjujäkla arbetspass
Det känns som man kravlar och kämpar men det finns krokben som fäller en hela tiden
Jag måste göra något åt det där

För jag har ändrat på mig och blivit en annan Tanja

Men idag i mitt hem så släpper jag det och börjar med en dusch o på med pyjamasen för att krypa ner i sängen o låta det regna bäst det vill medans jag tar igen sömn jag missat inatt

Jag tänker inte bry mig om det andra , inte idag iallafall .

Det kommer en ny dag imorgon:)


Hörs :)

Av Tanja Engberg - 25 maj 2021 22:44

Men ack så slut jag är efter lite annorlunda jobbande och nu snart dags att bädda jobbsängen :)
Jag börjar ändra mig mycket i mitt tänk känner jag
Om saker jag förut stört mig på eller som jag tyckt varit jobbiga
Och jag känner att jag faktiskt inte kommer vara ensam så länge till heller
Utan kommer finna mig en man som vill umgås med mig ibland :)
Allt kommer vara ok med allting :)
Sluta bry mig om världsliga ting

Och ta itu med de viktiga bitarna istället .

Så allt är verkligen ok , för det mesta :)
Det ni :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 23:34

Nerbäddad .
Jag tror jag behövde den här dagen för reflektion och återhämtning
Och vad som är viktigt och oviktigt

Jag måste komma ihåg att berätta det för min son bara när han kommer nästa måndag

Att det är väldigt oviktigt om det här med Öland
Blir det så att han får vistas två veckor i rad där .. ja då är det väl så :)

Inte hela världen
Han kanske även får riktigt kul där , vem vet :)

Det ska jag berätta för han

Men jag förstår att han blev bekymrad o mådde dåligt över detta eftersom jag ovetandes om deras planer gick och sa att han kommer till mig på lördag fm och vi åker tidigt söndags morgon

Och så håller hans pappa o plastmamma på att prata om att de ska vara på Öland då
Klart han blev nojjig


Jag ska lugna han om detta

Jag ser fram emot att ha en vecka för mig själv den veckan

Nåt mitt ex inte vet om är att både mamma o hennes man och min lillebror med familj kommer vara där samma vecka som dom:)

De lär ju ses på stranden

Får bli en överraskning för han

Och så kanske jag kommer dit tidigare å
Men jag tänker inte vara i närheten av dom inte :)

Men den här dagen o kvällen var bra o göra ingenting

Och jag ska finna mig sällskap att resa med i sommar
Och sällskap till midsommarafton

Nej ni .. nu sova :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 21:57

Badoo för att hitta en vän att åka på roadtrips med och ha med på resor och åka o sola o bada o tälta o massa sånt :)
Den här sommaren ska jag ge järnet och uppleva massor helt klart , bara så ni vet :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards