Alla inlägg den 17 maj 2021

Av Tanja Engberg - 17 maj 2021 22:37

Dejtingapparna:)
Vill jag träffa nån så är det inte just sådana appar som kommer hjälpa mig med det utan det är människor i min närhet .. som jag kommer träffa isåfall .
Sådana som finns i min närhet .
Så apparna åkte :)

Dessa måndagar som min son kommer hem så är han först tyst men efter några timmar kommer det .. allt han behöver få ur sig om hur veckan varit i sin andra familj .
Han tycker det är rörigt och intensivt o inte lugnt för fem öre .
Han säger alltid att det är skönast att vara i vårat hem just för att det är så lugnt här .
Jag hjälper ju givetvis han med att förklara givetvis och att han får chansen att prata av sig men det är jobbigt också givetvis
Det brukar bara ske på måndagen
Sen är allt som vanligt igen o vi kan fortsätta med vårat familjeliv .

Men han är ledsen över många saker om varför hans pappa är som han är
Det är som det är , det går inte ens att förklara .

Nu ska det sovas här , supertrött
Alldeles för många intryck
Barnbarn på besök , skrivandet med Uppsala ( varför jag nu skulle göra det ) , sonens hemkomst o det han vill berätta o massa annat

Så lite sömn på det hjälper nog till :)

Av Tanja Engberg - 17 maj 2021 16:05

Jag har lovat mig själv att inte göra om det på ett tag , skriva till Uppsala alltså :)
Nån måtta får det vara på att göra sig illa faktiskt eller förlöjliga sig själv .
Varför är det så egentligen ?
Varför kan man bara inte acceptera att nej , det blev inget med oss och han valde en annan tjej o kul för han typ :)
Nej.. då kan man inte låta bli att skriva nåt iallafall .
Så jag lovar mig här och nu att inte skriva på minst ... två veckor :)
Eller lika bra att dra till med 3 kanske när jag ändå är igång :)

Jag tror att om/ när jag tillåter mig att träffa andra så kommer det vara lättare helt enkelt :)


Han är ju snäll som svarar fast han inte har nåt behov av det .
Han har ju tagit sig vidare
Och det borde jag också göra .


Så är det :)

Av Tanja Engberg - 17 maj 2021 15:26

Har varit bra hittills
Sov till 9.. superskönt :)
Sen dök barnbarnen o dotter upp ..och det blev lekparkshäng o lite annat
Jag har legat av mig med att vara pedagogisk o tänka mig för vad jag säger men det var en trevlig stund
Dottern verkade lugnare också , inte lika stressad
Och det gjorde att jag mådde bra och inte hade ångestkänslor efteråt.

Sen iväg o handla snabbt och sen hämta L .
Och nu är jag äntligen mamma igen .

Det jag trivs bäst med .


Hade jag haft nån manlig att umgås med på min barnfria vecka hade jag förmodligen tyckt om de veckorna mera :)

Ja jag kan lika gärna erkänna både för er och för mig själv att det är Uppsala jag har i åtanke men han är inte singel längre så det kan jag ju glömma :)


Att vara nära han i soffan , han smekandes mina lår på just det sättet jag föredrar .. det missade jag .

Om jag ångrar mig ?
Ja det gör jag .

Men så kan det vara och inget att gå o vara ledsen över och slösa bort tid på .

Ja.. jag skrev till han idag , ok då.
Ville bara få han att lova att om han någonsin mer i livet blir singel o tänker på mig .. att vi ska ta en fika ihop åtminstone eller dvs om vi är singlar samtidigt .

Men ska sluta tänka på det där , det är som det är .

Jag får fortsätta mitt liv på annat sätt helt enkelt .

Men om vi båda gett oss chansen .. tror jag att vi hade haft det fantastiskt ihop .

Så kan det vara :)

Nej ni ... nu ska jag ut o fortsätta och fixa o grejsa :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards