Alla inlägg den 23 maj 2021

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 22:41

Imorgon har jag ledig dag och dessutom barnfritt o jag har lite olika grejer jag skulle vilja göra:)
Sola - jag läste en artikel i veckan om UVstrålar att det är en perfekt metod att hålla viruset borta :)
Gärna .. för min del :)

Färga håret - dags igen :)

Promenad - var länge sen nu
Jag tröttnade lite o att gå med min promenadkompis , det är nåt jag stör mig på där men kan inte riktigt komma på vad

Sova - ja faktiskt .. det vill jag göra

Börja med vardagsrum

Nåt jag inte tänker göra - laga mat

Och tänker inte serva nån

Tror ni inte att jag blev irriterad ändå på exet då ?

Om man ska lämna en cykel varför skickar man inte med cykelhjälm då?
Var ju jag tvungen ändå att bidra till det här och att se till att den kommer hem hit igen

Ger mig den på att han gjorde det med flit

Då fick jag chansen att skriva om ett brev jag lagt i sonens väska om ett förslag till sommarschema .

Som dom två kan fundera på om det känns ok


Nej ni .. saknar fortfarande

Just ja - en kille som bor efter Örebro nånstans tyckte jag skulle komma o äta lunch med han imorgon

Ja men alltså ... nog att jag skulle åka så långt för en lunch :)

Vad tänker en del med ?

Tror han tappade intresset faktiskt o det gjorde inte så mycket om jag ska vara ärlig

Nej ni .. nu natti :)

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 18:31

Sen ska ni få lite lugn o ro från mig o mina tankar :)

Men .. jag behöver få ha mitt hem ifred väldigt väldigt snart .. är medveten om att det är två månader kvar .

Två oberoende vuxna i detta hem .. fungerar ej

Hade jag levt med en man hade ju varit en annan sak
För då hade vi ju varit lite mera enade liksom

Men att ha en vuxen människa som ringer om var tvättmedlet är och hur gör man pulver , jo , han ringde en gång till ..

Och en människa som ska äta på sina tider
Och snyltar på min tvättid o ska ha torkskåpet när jag tvättar


Det är bara för mycket för mig detta
Och som går runt barfota i sina pyjamasbyxor hela dagarna
Vet ni att jag hatar fötter ?

De är inte så snygga tycker jag

Och torkar sig om munnen med kökshandduken
O sköljer munnen här i mitt kök
Gör det tamejtusan i badrummet
Och nu kom han o frågade ytterligare en tvättfråga .. jag blir galen ..... väldigt snart ....bara så ni vet ..


Jag vill få ha mitt liv ifred !!!!!

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 17:51

Till mitt förra inlägg :)
Var bara det jag ville säga .

Men visst är det väl konstigt att när man mår himlans bra så måste människor i ens närhet komma och vara där o peta på en o trycka till lite .. intressant fenomen tycker jag :)

Men låter det vara .

Sonen ville ha sushi till middag ( inte min grej kan jag säga )

Min son har ju flera funktionsvariationer och dessa personer snöar lätt in på olika saker
Och nu ett tag har det varit sushi .

Men självklart ska han få prova
Han fick ta med sig det hem o han satt o sa vad gott osv

Jag var tyst o väntade o hoppas på att han verkligen säger som det är

Till slut kom det att han nog inte blev riktigt mätt o kall mat blev man inte mätt av osv

Jag visste att det skulle komma om han bara vågade vara ärlig

Så jag värmde på lite mat o sa att nu har du ju fått prova
Nu vet du

Jag tror inte jag kommer få höra tjat om Sushi igen :)

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 17:33

En sväng ut till våra gamla trakter och mitt gamma hus:)
Det var riktigt kallt och ruggigt ute kan man säga
Och de har kallt inne
Så nu sitter jag här hemma o fryser ända in i själen

Jag kan ändå inte låta bli ..

Jag får inte ens säga ett ord om mitt ex som har att göra med nåt vardagspraktiskt

Slösa inte energi på den där idiotin klipper dottern av
Jag slösade inte ens energi, det var bara ett konstaterande och vi har ett barn ihop och praktiska bitar måste lösas och ändå ha noll kontakt

Men jag hade bestämt mig för att inte låta mig nedslås av dotterns elaka saker ibland

Hon menar bara väl men det kan bli så fel

Idag är jag starkare och säger mitt precis hur mycket jag vill på mitt sätt

Det skadar väl mer om andra ska tala om för mig hur o var och om vad jag får prata om

Det här är jag och det här är mitt liv
Gilla det eller ej eller skit i att umgås med mig :)

Jag måste stå ut med andras saker så stå ut med mitt ibland å
Jag gillar inte allt jag måste höra på

Ibland kan jag bli ledsen
Jag är inte manisk i exet idag
Jag tänker inte på allt med han idag så som jag gjorde förut
Han bekommer mig inte mycket om jag ska vara ärlig

Men när det är en grej som tex idag att han ska komma med sonens cykel för de ska ha cykelutflykt med skolan imorgon
Klart jag vill undvika att se fanskapet och att sonen får ordna med det praktiska
Men det känns ju ändå att han ska vara på min adress och störa mig i mitt liv och då händer det att jag kan säga nåt om exet

Varför ska jag få känna mig skyldig då ?

Varför kan jag inte få vara mänsklig ?

Vi pratade rally och om min fina väns debut i det med sin son
Han som gett mig den fina gåvan

Jag har sagt åt den vännen att vinna över exet i rally nångång i sommar , att det vore ju hur bra som helst :)

Och det sa jag nu när jag berättade om rallyt som var på kristihimmelsfärd .

Det är ett intresse jag har , rally
Och jag och fina vännen hade pratat rally i fredags
Och visade mig bilder från det


Men måste jag få skit eller måste jag tänka på vilka jag umgås med o vad jag säger ?

Nä jag tycker faktiskt inte det

Det här är mitt liv och sådana här grejer finns i det
Det kan ändra sig absolut

Men bara för att jag nämner det betyder det inte att jag är såld på exet o lägger alldeles för mycket energi på han

Nu blev det ju så bra att när vi kom hem nyss så stod cykeln på altanen .
Jag har inte pratat eller skrivit med exet för han är blockad överallt
Sonen fixade det där själv

Men sluta ta o bestäm vad som är bra för mig eller ej

Jag har varit vuxen länge nog för att sköta mitt liv :)
Ta och börja ta hand om era egna liv istället :)

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 09:25

Uppsala om du läser detta :)
Tänk om jag hade vaknat upp bredvid dig nån morgon ..,
Jag hoppas att det varit du som väckt mig med dina härliga smekningar som min kropp verkar gilla
Jag med sömnrufsigt lockigt hår vänder mig mot dig o besvarar med att .. ge lite tillbaks :)

Till slut tar vi oss upp och gör iordning en frukost som innehåller mycket gott så man står sig länge

Sitter i ditt eller mitt kök eller på min altan kanske

Och är det en ledig dag så planerar vi vad vi ska ta oss för :)

Drömmar är ju rätt så härliga att fantisera om :)

Nu tar jag mig tillbaks till verkligheten och jag får väl smeka mig själv och fixa en god frukost själv och planera dagen :)

Idag ska vi ta det lugnt på fm och efter lunch tar vi oss till F -100:)

Ikväll kanske jag gör en rabarberpaj , vem vet :)

Ha en fin söndag :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards