Alla inlägg den 21 maj 2021

Av Tanja Engberg - 21 maj 2021 23:16

Superskönt :)

Var iväg en sväng på kvällen till Maxi för att jag glömt köpa toapapper
Valde Maxi för jag ville kika lite på kläder o annat

När det inte var så mycket folk ... men två olika ungdomsgäng sprang runt i butiken o till slut sa jag ifrån
Personal fanns runt omkring men de sa inte åt dom
De hade ner saker o höll på o gömde sig bland toapappret
Givetvis var de kaxiga när jag sa ifrån
Ena gänget tog sig iväg till slut
Det andra gänget stannade kvar som att det var en fritidsgård
Jag sa till personalen men de verkade inte förstå problemet riktigt
Jag sa åt det andra gänget att om de inte ska handla har de inget där att göra
De kaxade sig också
Alla förutom en som bad om ursäkt
Vad är det med ungdomen idag ?
Och nej , jag har svårt att låtsas inte se som övriga verkar göra

Ikväll har jag tittat på finalen på masked Singer ... så kul och tänk ... godisautomaten vann :)

Gillade hans uppträdanden o musiken han valde

Nä ... nu sovmorgon deluxe som väntar :)
Ps. Uppsala .. gissa vad jag gjorde när jag duschade ?Ds

Av Tanja Engberg - 21 maj 2021 18:06

Trots trötthet och mycket slit o släp
Imorgon ska jag ha sovmorgon deluxe
Ikväll ska jag köra lite städ

Ok då jag bröt den här grejen jag skrev tidigare att jag inte skulle höra av mig till Uppsala på några veckor
Jag kan ju inte bara låta bli , saknar att höra från han :)

Och jag tycker väldigt mycket om han ju

Men nu ska han få vara ifred hela helgen , lovar dig det Uppsala :)

Vet ni vad .. jag o L har fått en alldeles egen stuga på våran semester på Öland med släkten :)
Skulle ju dela stuga med dotterns familj men nu behöver vi inte det .. tack vare en väldigt fin vän som gav mig sin stuga :)
Vet ni vad det kostar ?
Nära 10000... jag blev alldeles mållös .. aldrig varit med om nåt så snällt .

Och det innebär att jag och L får sovmorgnar i våran stuga :)
Älskar mina barnbarn men de vaknar lite tidigt ..
Jag har ju dessutom problem med att dela toalett o dusch med flera .. så blir ju perfekt detta:)

Och ha våra egna frukostar o mys ..

Jag ska ta med mig mycket böcker

Och springskorna

Och kubb o lite andra spel

Och en vindunk:)
Jag dricker ju så sällan men på semestern ska jag unna mig det .

Tänk om Uppsala kunde bli singel i sommar.. då skulle jag vilja sitta på en uteservering med han o dricka nåt gott o njuta av sommaren o fint sällskap
Kan man ju drömma om :)

Men det är nåt fint att ha i huvudet :)

Men det här blev ju så bra :)

Vi hann skriva om lite annat kring det som hände tidigare , dramat som mitt ex skapade .
Att min väns tjej , att hon har svårt att förstå att jag är oskyldig precis som dom är .

Jag kommer bli vän med henne sen .. det vet jag :)


Nej ni .. nu en dusch .. är superskitig ...

Sen ut :)

Kram på dig Uppsala vad du än gör ikväll
Saknar dig ska du veta

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards