Alla inlägg den 30 maj 2021

Av Tanja Engberg - 30 maj 2021 20:26

Om en annan sak
Sonen , den mindre , ringde mig imorse och berättade att han var sjuk
Jag lovade att kolla om jag kunde få ledigt inatt så han kunde komma ikväll
Men när jag kom ut från jobbet efter mitt dejtande så fanns det ingen vikarie som kunde jobba
Ringde till sonen för att berätta hur det skulle bli
Att han får komma imorgon bitti istället

De var hos hans farmor o farfar , fira morsdag o hennes födelsedag imorgon
Det kommer jag allt ihåg och fick en Flashback från förr i tiden ..
Bra minnen
L sa att farmor hälsar
Jag svarade att hälsa tillbaks o gratta henne på födelsedagen
Tänk så enkelt o lätt det kan vara

Sonens pappa sa nåt om att det gick bra det hela
Inget gnissel , inget krångel
Bara lättsamt
Så vill jag ha det hela tiden och det är bra med noll kontakt ett tag så här
Och jag kommer fortsätta med det

Men jag behöver ju inte vara så bitter längre helt enkelt
Jag kan skippa det nu tänker jag

Det känns riktigt bra :)

Av Tanja Engberg - 30 maj 2021 18:11

Har för mig i väldigt många år varit en dag jag genomlidit med tårar och fruktansvärd ångest

I så många år har jag blivit nedbruten denna dag av psykisk misshandel
Att medvetet glömma bort mig eller låta alla andra vara viktiga
Men jag inte värd ett korvöre
Och det visades på alla möjliga sätt
Jag kände mig värdelös på alla sätt
Förra årets morsdag bestämde jag mig för att ta över makten över denna dag och må bra

Det gick förvånansvärt bra

Men idag ..
få sätta sig ner och ens sällskap har med sig fikakorg med helt sagolikt goda gräddiga bakelser med ett färskt hallon på toppen
Och så ett vaniljhjärta
Och mycket intressanta samtal
Och kramar o även en kyss

En så bra morsdag
Och jag har inte haft minsta ångest eller tårar


Det gör mig glad

Av Tanja Engberg - 30 maj 2021 16:48

Den firade jag genom att bli bjuden på dejt i Drömparken med väldigt gott fika , blå himmel , strålande sol och underbart sällskap :)

Helt klart bästa morsdag på väldigt många år
Normalt har det varit en tuff dag för mig men inte i år inte :)
Så här blir jag gärna bortskämd :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards