Alla inlägg under maj 2021

Av Tanja Engberg - 21 maj 2021 18:06

Trots trötthet och mycket slit o släp
Imorgon ska jag ha sovmorgon deluxe
Ikväll ska jag köra lite städ

Ok då jag bröt den här grejen jag skrev tidigare att jag inte skulle höra av mig till Uppsala på några veckor
Jag kan ju inte bara låta bli , saknar att höra från han :)

Och jag tycker väldigt mycket om han ju

Men nu ska han få vara ifred hela helgen , lovar dig det Uppsala :)

Vet ni vad .. jag o L har fått en alldeles egen stuga på våran semester på Öland med släkten :)
Skulle ju dela stuga med dotterns familj men nu behöver vi inte det .. tack vare en väldigt fin vän som gav mig sin stuga :)
Vet ni vad det kostar ?
Nära 10000... jag blev alldeles mållös .. aldrig varit med om nåt så snällt .

Och det innebär att jag och L får sovmorgnar i våran stuga :)
Älskar mina barnbarn men de vaknar lite tidigt ..
Jag har ju dessutom problem med att dela toalett o dusch med flera .. så blir ju perfekt detta:)

Och ha våra egna frukostar o mys ..

Jag ska ta med mig mycket böcker

Och springskorna

Och kubb o lite andra spel

Och en vindunk:)
Jag dricker ju så sällan men på semestern ska jag unna mig det .

Tänk om Uppsala kunde bli singel i sommar.. då skulle jag vilja sitta på en uteservering med han o dricka nåt gott o njuta av sommaren o fint sällskap
Kan man ju drömma om :)

Men det är nåt fint att ha i huvudet :)

Men det här blev ju så bra :)

Vi hann skriva om lite annat kring det som hände tidigare , dramat som mitt ex skapade .
Att min väns tjej , att hon har svårt att förstå att jag är oskyldig precis som dom är .

Jag kommer bli vän med henne sen .. det vet jag :)


Nej ni .. nu en dusch .. är superskitig ...

Sen ut :)

Kram på dig Uppsala vad du än gör ikväll
Saknar dig ska du veta

Av Tanja Engberg - 20 maj 2021 22:06

Alldeles fantastiskt är mitt liv för det mesta och även idag.

Blev inringd från jobbet dock för att jobba tidigare ,hade ju sett fram emot en ledig fm o fixa lite .

Men men..det är ju just det som fått mig att bli så less på hela situationen.

Jag åkte ut.

Hann med mitt telefonmöte med skolsköterskan ändå.

Måste ta itu med sonens skelande öga.

Men väntelistor och köer överallt.

Snart ringer jag min bror som arbetar som läkare i sthlm.


Jag har kommit över det här med att jag inte kommer få träffa Uppsala något mera.

Jag är glad för hans skull absolut.

Nu ta o hitta nåt sällskap till mig lagom till stora sonen flyttar o lilla sonen har eget rum och säng och då kan jag ju ha sovbesök vilken dag som helst ju  


Idag gjorde jag dessutom något helt oväntat som kan få en total vändning i mitt liv,skriver mer om det i min dagbok så sorry inget ni får läsa om än .

Men blir det av så kommer jag avslöja det här...lovar  


Snart helg...går av imorgon kl 11.15 ..ska bli underbart skönt  


Har inte bestämt nå för helgen annat än att sonen vill åka o äta sushi nånstans.


nej ni..ta o bädda jobbsängen nu:)



natti alla finisar   

Av Tanja Engberg - 19 maj 2021 21:48

I fredags var jag i Västerås o shoppade , hittade en dagbok som föll mig i smaken och den ska jag använda till att skriva ner hemlisar i , tankar som jag har och känslor som inte passar sig att skriva här .
Alldeles för många nyfikna och fel människor kan ta den infon vidare .

Så då får det bli att backa lite o skriva i pappersform .

Om vissa saker

Jag tycker om att skriva o tänka , sån har jag alltid varit
Har skrivit dagbok sen jag var liten och de ligger ute i förrådet nu en stor kartong med mitt liv :)

Det är uppfriskande att skriva o man känner sig gladare :)


Prova vet ja :)

Av Tanja Engberg - 19 maj 2021 21:19

Är H frisk igen :)
Det gör mig glad för det har varit tråkigt och ensamt här .
Nu är det verkligen dags att raka benen tror jag och få till nåt kanske :)
Jag kan behöva lite sällskap och ompyssling , det var väldigt länge sen .
Annars har det varit en bra dag och kväll faktiskt
Jobbat en bit inpå kvällen och L var jätteduktig o klarade sig själv hemma de timmarna :)
Det kan kanske fungera detta ändå :)

Snart så läggdags , ett jobbpass kvar imorgon , sen tar vi helg här :)

Och jag är ledig ända tills tisdag em .

Så.. natti på er :)

Av Tanja Engberg - 19 maj 2021 10:39

Av Tanja Engberg - 19 maj 2021 08:28

Ordet puss betyder mycket för mig
Att säga det till nån man håller av väldigt mycket
Är mysigt

Eller skriva i ett mess

Jag kan vara fånig o korkad som hänger upp mig på detta och det som slank mig ur händerna

Nåt jag inte vågade ta itu med helt enkelt
Jag gömde mig
Letade fel

Allt för att jag skulle kunna fortsätta stoppa huvudet i sanden och inte våga

Det är verkligen fånigt på hög nivå

Jag sätter mig i kö , på väntelista
Ifall nån ny chans skulle dyka upp att ses nångång i framtiden

Då kommer jag ta den absolut :)

Jag kommer inte fega ur eller bli irriterad för att nån ställer jobbiga frågor eller tänker för mycket
Jag är ju också en sån


För att skriva nåt helt annat .. det blir finväder idag :)

Typiskt att man jobbar hela dagen o kvällen då men det går det å

Jag håller på o tränar L att klara sig själv hemma lite grann - att fixa mellis o värma matlåda så jag kan jobba lite mer än vad jag gjort tidigare helt enkelt
Jag måste våga lita på han att han fixar det här :)

Han är stor :)

Nej ni .. dra iväg nu men .. ha en toppendag :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards