Alla inlägg under maj 2021

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 20:41

Att jag hunnit smälta hela den här Ölandsgrejen såpass mycket att jag börjar ha planer på en egen bilsemester några dagar innan Öland o stoppa in ett tält i bilen o se mig om lite :)

Kanske tar mig neråt mot Böda men undviker att komma i närheten av exet o dom
Ser platser jag vill se

Och sen så möter jag min son på söndag em på någon plats :)


Ja bara nån kan ta katterna så tänker jag bannemej göra det
Och har jag träffat nån så får han vara mitt resesällskap då

Nu önskar jag nästan att dom ska åka veckan innan oss så kan jag o nån fin vän bege oss ut på en roadtrip tillsammans :)

Min egen lilla semester :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 17:20

Och lite så jag borde tänka

Uppsala blev aldrig av , det kunde ha varit .. ja.. det är sant .. men sanningen är att det blev inte av och det är ju det som är det sanna och realistiska

Finns så många mer såna här saker ..

Att stora sonen fick flytta in kunde ha varit toppen .. om han hade varit en ungdom som jobbade 8-16 och hängde med kompisar på helgerna
Istället fick jag en trulig tonåring som barrikerat ett rum som varken jag eller lilla sonen får tillgång till och jag kommer inte ut via altandörren till min uteplats

Men det realistiska var att det blev katastrof på alla sätt och den här mamman är less o trött o längtar så enormt efter att få vara ensam

Jag har inte lust att vara trevlig mot en vuxen son alltid precis när det behagar han

Men jag ska stå ut denna sista stund men det blir inget .. jag kommer inte serva o fixa längre


Sen finns det så mycket mer att ta upp men väljer att avstå för denna gång

Den här veckan kommer jag vara i min ensamhet helt klart


Varken mer eller mindre

Det braiga är att min vän från Småland ringde idag som jag o Ludwig åker till varje sommar
Det kommer ske även i år v 26 direkt efter midsommar :)

Ska bli skönt att komma ner :)

Nej ni .. matlåda o serier

Den här veckan kommer jag inte att laga mat
Finns massor med bra matlådor i frysen .

Kram på er :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 12:56

Ibland använder jag mig av en ledig dag på en barnfri vecka för att bara sova igen

Jag har ju varit ensamstående mamma i många år
Men i många år så körde jag på i hundra knyck och skulle hinna med så mycket som möjligt på kortast tid

Idag är jag 50 år gammal och jag har lärt mig detta
Att vad det nu än är jag måste få gjort så hinns det med en annan dag

Idag passade dagen bra till att återhämta sig tycker jag
Jag vaknade vid 12

Jag drömde massor och det var inte om galna ex som löper amok på en camping på Böda .. nejdå .. nu släpper jag det där
Nu vet jag om det och det var modigt av sonen att våga berätta för mig utan att riktigt veta hur jag skulle reagera
Han hade nog inte räknat med att mamma skulle agera vuxet o ta det för vad det är

Men det gjorde jag
Men ni här som läser får läsa mina innersta tankar om det

Jag hade ju lovat att denna nya blogg skulle enbart handla om mig men jag är nog inte riktigt där än :)

Samt att jag måste få ut mina rädslor och innersta känslor någonstans

Det kan bara inte ta stopp och växa inom mig bara för att en del tror och tycker att den dagen jag är tyst angående sånt här är jag hel o läkt .

Det fungerar inte så .

Jag håller på o lär sonen det
Ut med det helt enkelt

Vad det än är som tynger eller oroar dig
Ut med det

Jag har inte skrivit något i min dagbok i pappersform än
Men jag har några ämnen som ska in där
Kanske blir idag

Men nu kommer jag lämna detta ämne - exet o hans sambo och Böda :)

Jag funderar lite på vad jag ska göra idag ..
Tror jag ska börja med att steka mig bananpannkakor

Sen så kanske testa nya målarfärgen jag tog hem och se hur den passar :)

Och börja spackla

Jag ska ju kasta ut soffgruppen nu till sommaren o köpa nåt enklare o inte lika tungt o dystert

Tänkte jag skulle göra det innan sonen drar iväg på sin militärutbildning
Ska köpa en ny TV-bänk som passar mera mig , den där har jag fått av dottern som de inte ville ha

Funderar på att ha delar av den inne i lilla sonens nya rum sen

Det kommer bli en supersommar detta :)

Det vet jag .
Och jag kommer lära mig att hantera exet på rätt sätt till slut utan att jag ska fundera på deras olika strategier för att få mig crazy o galen , sånt som en narcissist gillar .

Jag föredrar regnet idag för mina växter behöver det
Dock minus för att sonen har cykelutflykt

Men det har inte regnat så mycket så de överlevde nog .

Min lilla son börjar bli stor
Han börjar bli tonåring
Han vill ha sällskap till skolan men vill säga hejdå innan vi kommer fram
Då vill han att jag vänder om hemåt

Och självklart fattar jag

Han vill få vara stor
Han vill få påbörja sin resa som tonåring

Just ja .. Gröna Lund ska äntligen öppna p jag tänkte boka biljetter åt mig o min son faktiskt till nån dag innan stora semestern börjar

Nej ni .. ha en bra regnig måndag nu :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 08:14

Haft en cykeltur med sonen nyss till skolan
Och nu börjar min barnfria vecka o jag tror jag börjar med att sova lite faktiskt

Jag sa till sonen att han ska inte oroa sig för Öland , det är 10 veckor dit .

Hans pappa kan inte skada oss längre , så är det bara

Och jag tänker inte låtsas som att jag vet om deras planer

Det är ju det här man inte kan göra något åt och som är svårt att bara släppa

Men jag är på god väg
För ett par år sen eller även förra året hade jag ringt upp den där meningslösa idioten som inte vet bättre o sagt min åsikt kring detta
Idag så är jag tyst men tar med mina beräkningar i detta och kommer inte bli tagen på sängen i detta ämne .

Men vill inte att sonen ska få två semestrar förstörda pga att en förälder är narcissist .

Men inget jag kan göra så mycket åt just nu .

Nu sova .. så natti på er :)

Av Tanja Engberg - 24 maj 2021 01:28

Betittade nånting som oroat han länge när vi hade gått och lagt oss
Han säger alltid såna saker då
Och just den här saken visste han inte riktigt hur han skulle säga till mig
Dels orolig för min reaktion och dels för vad jag kommer att göra åt saken
Han vill verkligen inte att jag ska behöva nära hans pappa .
Han är verkligen rädd på riktigt att nåt ska hända mig då

Hans pappa har nyligen sagt att de ska åka till Öland veckan innan oss o vara kvar tills vi kommer ner
Jag har hört detta en gång förut i höstas o då protesterade jag för min sons skull .

För att vistas två veckor på en plats som kräver massa energi av min son är inte ok
Först en vecka med sin pappa o följande efterhänge
Det kommer vara många anspänningar o de kommer säkerligen ha många saker att tjafsa om
Tro mig jag vet , har varit med för länge
Och sonen kommer vara i kläm
Alkohol kommer finnas med i bilden och svartsjuka
När jag kommer ner på söndan kommer jag få en trasa överlämnad- en son som är trött o ledsen

Det är bortkastade pengar för våran del att ta en vecka där då

Men han vill att jag ska tjafsa om det här nu
Han vill få igång nåt drama
O få mig galen
Därför han sa det till sonen

För att han gillar inte det här lugna noll kontakt , han behöver att det händer massa runt han o allt tjafs som funnits tidigare
Men denna gång kommer det utebli

Jag sa till sonen att han behöver inte bekymra sig över detta
Det kommer gå bra
Han var orolig o ville hjälpa till genom att säga till pappa att det inte gick bra och ta smällen över att hans pappa kommer bli arg på han

Jag sa att han kan sluta vara orolig för detta
Klart vi ska få det bra på Öland och åker ni ner innan så är det inte mycket jag kan göra åt det

Men jag vill inte att du ska träffa pappa säger sonen

Nejdå , det kommer jag inte
Nån annan får möta upp o hämta dig

Jag ska aldrig mer träffa din pappa så du behöver inte oroa dig för det

Tar dom upp det här på något sätt kommer jag säga lugnt att då åker vi senare så L får vila upp sig lite ett par dagar .

Så här har jag och sonen det i vårat liv

Två vuxna som skiter fullständigt i hur sonen mår över att de måste skapa intriger

Han har aldrig brytt sig om Öland förut

Nu helt plötsligt måste han förstöra vårat semesterparadis.

Jaja jag kommer inte visa att jag bryr mig

Tråkigt bara att de inte har hjärna nog att förstå nåt som en 11åring redan förstått
Att han inte kommer orka

Men orka bry sig .. så här kommer det alltid vara

Jag sa till sonen att vi vet inte ens om de klarar av att leva ihop tills dess

Du behöver inte oroa dig för det där men tack för att du vågade berätta det för mig

Jag kommer inte ta det med din pappa


Det får bli som det blir

Nu sova igen

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 22:41

Imorgon har jag ledig dag och dessutom barnfritt o jag har lite olika grejer jag skulle vilja göra:)
Sola - jag läste en artikel i veckan om UVstrålar att det är en perfekt metod att hålla viruset borta :)
Gärna .. för min del :)

Färga håret - dags igen :)

Promenad - var länge sen nu
Jag tröttnade lite o att gå med min promenadkompis , det är nåt jag stör mig på där men kan inte riktigt komma på vad

Sova - ja faktiskt .. det vill jag göra

Börja med vardagsrum

Nåt jag inte tänker göra - laga mat

Och tänker inte serva nån

Tror ni inte att jag blev irriterad ändå på exet då ?

Om man ska lämna en cykel varför skickar man inte med cykelhjälm då?
Var ju jag tvungen ändå att bidra till det här och att se till att den kommer hem hit igen

Ger mig den på att han gjorde det med flit

Då fick jag chansen att skriva om ett brev jag lagt i sonens väska om ett förslag till sommarschema .

Som dom två kan fundera på om det känns ok


Nej ni .. saknar fortfarande

Just ja - en kille som bor efter Örebro nånstans tyckte jag skulle komma o äta lunch med han imorgon

Ja men alltså ... nog att jag skulle åka så långt för en lunch :)

Vad tänker en del med ?

Tror han tappade intresset faktiskt o det gjorde inte så mycket om jag ska vara ärlig

Nej ni .. nu natti :)

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 18:31

Sen ska ni få lite lugn o ro från mig o mina tankar :)

Men .. jag behöver få ha mitt hem ifred väldigt väldigt snart .. är medveten om att det är två månader kvar .

Två oberoende vuxna i detta hem .. fungerar ej

Hade jag levt med en man hade ju varit en annan sak
För då hade vi ju varit lite mera enade liksom

Men att ha en vuxen människa som ringer om var tvättmedlet är och hur gör man pulver , jo , han ringde en gång till ..

Och en människa som ska äta på sina tider
Och snyltar på min tvättid o ska ha torkskåpet när jag tvättar


Det är bara för mycket för mig detta
Och som går runt barfota i sina pyjamasbyxor hela dagarna
Vet ni att jag hatar fötter ?

De är inte så snygga tycker jag

Och torkar sig om munnen med kökshandduken
O sköljer munnen här i mitt kök
Gör det tamejtusan i badrummet
Och nu kom han o frågade ytterligare en tvättfråga .. jag blir galen ..... väldigt snart ....bara så ni vet ..


Jag vill få ha mitt liv ifred !!!!!

Av Tanja Engberg - 23 maj 2021 17:51

Till mitt förra inlägg :)
Var bara det jag ville säga .

Men visst är det väl konstigt att när man mår himlans bra så måste människor i ens närhet komma och vara där o peta på en o trycka till lite .. intressant fenomen tycker jag :)

Men låter det vara .

Sonen ville ha sushi till middag ( inte min grej kan jag säga )

Min son har ju flera funktionsvariationer och dessa personer snöar lätt in på olika saker
Och nu ett tag har det varit sushi .

Men självklart ska han få prova
Han fick ta med sig det hem o han satt o sa vad gott osv

Jag var tyst o väntade o hoppas på att han verkligen säger som det är

Till slut kom det att han nog inte blev riktigt mätt o kall mat blev man inte mätt av osv

Jag visste att det skulle komma om han bara vågade vara ärlig

Så jag värmde på lite mat o sa att nu har du ju fått prova
Nu vet du

Jag tror inte jag kommer få höra tjat om Sushi igen :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards