Alla inlägg under juni 2021

Av Tanja Engberg - 4 juni 2021 22:58

Ludwig har varit ute o hängt med kompisar o sen hamnade han hemma hos bästisen tills det var dags att gå hem .
Det där är en nyhet både för mig o L eller när vi bodde i F-100 hade vi det så men nu är det så här också :)
Och mina gamla vänner därifrån vill ta sig ut o gå med mig så det blir lite som förut fast här i stan :)

Annars har min dejt skrivit för fullt o skickat bilder - han är på party ikväll .
Jag tror att han gjort nåt med vänner så gott som varje kväll den här veckan :)

Han hoppas på att jag ska hänga på dom i deras sällskap och jag svarade att nångång ibland så men inte så där ofta inte :)

Jag har så mycket annat jag vill göra och jag behöver egentid också :)

Imorgon har Ludwig bjudit hit en kompis från F-100 och gissar på att den andra kompisen kommer vara här också :)

Jag lämnar dom och åker ut till dottern o äter lite jordgubbstårta o firar min pappa som fyller 77 år :)
Han ville bli firad där ute .

Jag ska ta det där doppet i sjön som är kraftigt försenat å
Sen får vi se vad som händer mer imorgon
En promenad med bästa vännen kanske


Nej ni .. nu tänker jag slå igen ögonen o sova min skönhetssömn :)

Nattikramar till den som vill ha

Av Tanja Engberg - 4 juni 2021 17:42

Nyss och träffade på en som jobbar inom samma som jag och hon bor i samma förening som jag och är med i styrelsen
Jag sa hej och då säger hon att va bra att du kom ., då vet man att nån av grannarna har sagt nåt om mig :)
Nu var det angående min lilla trädgård o det var inget gnäll men vad var det egentligen då om man måste ta upp det ?
Förstår fortfarande inte själva grejen

Det var nåt om att det var mycket saker men det var inget fel i det
Ja nu är det varken stökigt eller mycket saker
Men jo o våras höll jag på och fixade och tog hem plantor och då var det mycket
Nu i veckan och förra veckan har jag lagt ner sjukt mycket tid att få ordning till sommaren

Och jag tror det handlar om svenska avundsjukan
Att jag har möjligheten att få göra så här

Det lustiga är ju att i stort sett alla grannar stannar o pratar och på deras eget initiativ
Inte jag som stoppar dom

Och de pratar om hur fint jag gör

Men ändå .. så kan nån inte låta bli att vara på om det

För den där jäkla missunnsamheten .
Det kändes olustigt
Jag var jätteglad när jag gick in i affären o sen när jag stod i kö mådde jag nästan illa

Men nu är jag hemma o jag tar och skakar av mig det o börjar fixa hemlagad pizza :)

Jag vet fortfarande egentligen inte vad som var felet faktiskt om jag ska vara ärlig ..

Jag passade då på att prata tvättstuga och vad som behövs förbättras där :)

Men sånt här är tråkigt .. faktiskt ..

Nu struntar jag i det där men var tvungen att skriva ner det först .

Av Tanja Engberg - 4 juni 2021 15:14

På shoppingtur till Västerås med yngsta sonen för nu är han frisk

Det är riktigt roligt att umgås med yngsta o lite kul att han gillar att utvidga sig lite i sin klädsmak :)
Att han tänker lite på mode o sånt

Sen en annan grej och jag vet att du läser Uppsala och jag vill att du läser min blogg
Jag har lite svårt att släppa dig helt enkelt
Jag vill ha dig i mitt liv men accepterar att du funnit dig en dam att leva med

Men .. jag tror att jag håller eventuella beundrare kort pga att jag inte har släppt dig än riktigt

Att jag inte vill dela med mig av hela mitt liv med dom som jag gör med dig när vi skriver
Du vet ju det mesta om mig ju :)

Jag kanske inte vet så mycket om dig men har hela tiden tänkt att du vill ha det så
Att du inte vill att man ska veta så mycket
Och det har varit ok för mig

Men jag tror att jag idag inte kan släppa in nån riktigt så som jag släppt in dig
Jag vet inte om jag ens vill ha sex med nån annan än dig heller

Därför skrev jag att jag kommer se till att ha roligt och att jag kan få skämmas bort lite under tiden jag kommer på hur jag vill ha det och att minnet av dig bleknar och att du kanske inte tar riktigt lika stor plats i mitt hjärta längre

Det är ok det här på alla sätt
Jag tycker om att skriva trevlig helg med dig

Jag tycker om att få veta att din son tar studenten idag :)

Jag tycker om hela grejen :)

Om du skulle råka bli singel vecka 31 är det dig jag skulle vilja bjuda med till Öland för att få lite sällskap o göra nåt riktigt härligt :)

Just nu njuter jag bara av värme o sol o fredag o att livet är väldigt ok :)

Kram på dig o en puss å kan du få ;)

Av Tanja Engberg - 3 juni 2021 13:31

Åkte shortsen på för första gången :)
Men vilket sommarväder vi har :)
Dock är jag hemma pga en sjuk son men det gör inget
Sovmornar , tid att hinna fixa o grejsa och bara vara
Idag när jag vaknat ringde dottern
Hon ville ha sällskap på Blomsterlandet så hann med en sväng där :)

Men jag tyckte hon var lite så där stressad igen , så jag blev stressad å ..

Men nu är jag tillbaks i mitt rätta mood :)

Jag ogillar att hon talar om för mig vad jag ska göra och tänka bara helt enkelt

Nästa vecka ska det bli toppenväder också och jag har tagit ett par semesterdagar och kommer bara jobba två jourpass :)

Superskönt att veta redan nu :)

Mycket solande vid nån sjö o nån bra bok och bra musik och dejtande också verkar det som :)

Flera har anmält intresse att få träffa mig då:)

Men han från i söndags har första tjing :)

Sonen kom på att vi aldrig hade vårat måndagsprat som han vill ha när han kommer till mig så han bestämde onsdagsprat :)

Och det kom ut så mycket tokigheter ur hans mun så man inte orkar lyssna
Jag har landat i detta och kommer alltid ha noll kontakt med hans pappa för det får mig att må bra

Men sonen går och är rädd för att det ska bli en sommar som exet o hans sambo kommer förstöra igen

Men jag har sagt o försöker övertyga att det inte kommer bli så för att det går inte när man har noll kontakt :)

Han verkar inte helt övertygad men jag har sagt att han ska få se - våran bästa sommar på länge :)


Så kan det vara :)

Jag tror han också är orolig att fler o fler både ur vänskapskretsen o ur familjen väljer att ta avstånd från dom alla
Och det innebär ju att han inte kommer få träffa alla .
Jag sa att det löser sig nog och att det finns andra sätt att träffas på .
På min vecka tex

Jag sa att de kommer inte vara ihop i evigheter för din pappa har aldrig långa förhållanden pga att han alltid tröttnar efter ett tag .

Så han kan nog vara lugn .

Nä ni .. sonen har beställt ärtsoppa till lunch så dags att fixa det , sen ska jag ut med odjuren :)

Av Tanja Engberg - 2 juni 2021 22:48

Och ikväll har jag hunnit med massor i min fina lilla trädgård :)
Nu börjar det likna nåt o jag har verkligen gått all in om jag säger så :)

Många stannar o pratar o beundrar min trädgård o tycker jag är duktig o att det är väldigt vackert :)
Det gör mig ju stolt för jag tycker ju det själv.
Jag mår bra av att ha detta att pyssla med

Det får mig att tänka att jag trivs så himla bra här

Med alla dina grannar
All grönska
Jag har verkligen blivit nån i detta kvarter för alla vill prata med mig o de är glada .

Jag är en i gänget liksom

Jag känner att idag har jag kommit långt med hur jag vill ha det :)

Sätter in lite bilder att kika på för er :)

Kram

Av Tanja Engberg - 1 juni 2021 16:53

Har jag varit så att jag faktiskt stått för mina åsikter och inte vikt mig av rädsla att göra bort mig totalt .

Att jag vågat stå upp för mig själv och det jag tror på

Att det som får mig att må bra , hur jag vill ha det
Att jag varit delaktig i diskussioner men även tagit mig tid att lyssna på allas åsikter o vägt in dom
Att alla kan ha rätt på sitt sätt
Det behöver inte vara fel

Men när det gäller dejtinggrejen är det ju viktigt att få fram vad jag vill och vad jag mår bra av och hur man kan utvecklas tillsammans .

Men också att inget behöver vara hugget i sten , jag vill inte känna mig bakbunden
Att man bestämmer sig för just en

Det vill jag inte heller

Så länge man inte lovat nånting

Men jag har tagit stor plats idag , väldigt stor plats
Jag behöver vara lite mera sån

När det gäller exet tycker jag att de två vuxna betett sig korkat som både badat i en kall sjö o varit o hälsat på folk med en son med förkylning
Det är både dumdristigt o korkat

Och att lura i han att han inte smittar och att det beror på pollen .. ja, det är ännu mera korkat .

Men jag har växt o tänker varken reagera eller agera mer än så här .

Jag beter mig vuxet o låter de två vuxna få lära sig av sina misstag på något sätt

Så är det
Nu tar jag helg med att vabba mitt sista pass imorgon.
Så kör vi jobb igen om en vecka :)

Av Tanja Engberg - 1 juni 2021 11:37

Skrivit och förklarat att jag måste bara få koncentrera mig på att vara mamma den här veckan , inget annat .
Jag fixar inte fler faktorer helt enkelt , det stressar mig o speciellt när jag har en son som är riktigt dålig just nu och inte alls mår bra .
Han sover fortfarande och det är inte likt han .

Det blir ju bara knas om man går med på hur den andre är van att göra eller vill ha det och det är inte nåt jag varken vill eller är van med

Han har inga barn så han kanske inte har förståelsen att det går först för mig

Och jag är ingen som slösar bort tid på telefonprat

Jag tänker att vi ses o hittar på nåt när jag är barnledig igen .

Det är ju det som kan bli knepigt när han inte har barn och har mycket tid i världen att ägna till vad han vill
Medans det här är mitt liv och som jag trivs med o jag är inte beredd att dela med mig av det till någon annan .

Men jag kommer vara ärlig o bestämd i just detta och kommer inte vika en tum i det .

Jag minns att Uppsala ville komma o hälsa på mig o vara med mig när L var i skolan efter att vi setts en gång

Det lät ju bra men när jag tänker efter så stressade det mig något enormt .
Jag vet att han frågade mig flera ggr om just det så alltihopa är mitt fel , eller jag hade bara inte kommit på vad som inte blev bra
Att jag var nöjd med mitt mammaliv som det var .

Ville inte ha fler inslag den veckan .

Men nu har jag lärt mig läxan o då stoppar jag .

Jag ska se till att min son blir frisk igen :)

Pyssla om han så mycket det bara går :)

Nej ni , göra sig klar inför möte på jobbet .

Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards