Alla inlägg den 10 juni 2021

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 23:25

Och lite ledsen
Men det går över med lite sömns hjälp
Ont i mitt knä
Det värker så mycket nu att jag tror det är dags att låta en läkare titta på det
Har ju haft så här några månader
Har inte rört på mig , alltså inte haft promenader på länge så det är ju inte det heller

Jag tänker inte tala om vad som gör mig ledsen
För det är ändå ingen idé

Det bleknar med tiden
Jag tror jag ändå gjort rätt beslut

Nu sova innan jag kommer på nåt mer elände :)

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 20:03

På att vara tuff och kunna säga vad som helst utan att må dåligt o ha ångest
Vill inte vara mesig ..

Jag och stora sonen har nån slags kattorättalek o han låtsas oförstående om jag vill ta upp vad som kommer börja ske nästa månad
Att det är dags att klippa av navelsträngen o Ludwig ska få ta plats
Jag sa att jag ska börja med rummet nästa månad
Han tittade på mig o sa göra vaddå ?
Ja, svarade jag
Börja planera o göra om
Sen när han kom ut för att lämna tallriken så tog jag upp det o var väldigt tydlig med att de helger yngre sonen är här och äldre sonen också , då får de dela på rummet o dörren får vara öppen .
Jag kan erbjuda sovplats under den här tiden men inte mer .
Han är vuxen o har fått alldeles för stora fördelar och blivit bortskämd .
Så en sovplats kan man få och det kan innebära att man får sova i vardagsrummet för jag kommer köpa en bäddsoffa där .
Är L hos sin pappa ja då kan man få låna sängen inne i rummet .

Men jag måste göra det här o klargöra reglerna för hur det kommer bli om en dryg månad .


Men jag hatar detta ändå
Dock är han vuxen o inte ett barn o ska fixa sånt här .

Så är det bara .

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 15:14

Ta med sig en god sallad o en bra bok o så bara vara i solen ..
Höra vågorna skvalpa i bakgrunden
Motorbåtarna som gasar på sina motorer
Vattenskoter som kör fram o tillbaks

Så här skulle jag kunna tillbringa min sommar absolut hela tiden

Det här är att tanka ny energi

Jag försökte förklara för dejten men han missförstod totalt o svamlade om krav på pengar , jobb, bil , bostad , familj osv

Och nöjen o kompisar

Ingen av dessa saker har jag någonsin haft problem med
Förstår inte riktigt hur han tolkade det hela

Knepigt
Jag skrev ett svar tillbaks om mitt liv och fick bara ett ok tillbaks
Jaja
Nu läsa lite bok

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 10:58

Med skolavslutning och sommarlov även fast jag inte varit med på många år pga att sonen varit hos sin pappa då .
Och jag undvikit att göra det jobbigt för sonen med att ha med båda sina föräldrar
Jag skulle ljuga om jag tyckte hela den här grejen med exet inte var ett dugg jobbig
Det kommer och går

Den här veckan är en deppvecka o jag låter mig vara så
Borde ha åkt ut till barnbarnen men vill inte ens ta mig ut till det där stället där exet befinner sig å

Jag får rysningar och obehag

Så jag tar det en annan vecka och låter dom vara den här veckan

Så kan det vara ibland

Imorgon bitti ska det bli långpromenad innan jobbet och chocka kroppen :)
Ända ut till Haga o då får jag prata av mig

Uppsala - ta inte illa upp för att du är blockad , det är för att skona oss båda ett tag .
Du lever i ditt förhållande och ni två ska ha en toppensommar ihop
Jag ska ha en toppensommar med min familj och blicka framåt
Och bli hel
Du kommer bli avblockerad nån dag i framtiden är jag helt säker på :)

Harri- blev också blockad.
Jag vill inte vara andra kvinnan som väntar , jag ska vara förstahandsval helt klart , och du tar bara energi så vips bort med dig :)
Marcus - exakt samma där , tar bara energi o behöver sig en kick lite då o då av att skriva till mig o få bekräftelse .
Jag kommer inte vara generös på det längre

John , exets sambos pyssling eller vad han nu var - ni två tror att jag inte förstod att ni drev med mig , det gjorde jag och du är en mycket nedrig man och när jag börjar träna i höst , våga inte ens komma fram till mig för jag kommer ignorera , du är ingenting eller jo .. du har exakt samma sjukdom som din släkting .
Blockad sen länge

Vissa är bara av välmening , vissa är bara för att de är såna där flygande apor.

Så är det och nu torka håret o dra iväg ut i solen :)

Tjingeling

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 10:14

Idag sa jag det
Jag var ärlig
För det är nåt jag vill stå för att jag är rak o ärlig och säger som det är

Jag sa att jag endast kan erbjuda vänskap , inget mer
Jag sa att jag inte ska dejta nån under detta år
Jag sa att jag är inte klar än

Och det är ju sant

Idag är det skolavslutning för min yngsta son
I höst börjar han i årskurs 6

Tänk så tiden går

Min promenad uteblev , vännen o grannen fick förhinder

Så då återstår att fixa iordning sig och ev fika o sen stranden för min del då med en bra bok o sallad :)

Njut av dagen :)
Kram

Av Tanja Engberg - 10 juni 2021 00:53

En sen sådan men jag sov ju ett par timmar på sen em :)

Vilken konstig kväll måste jag säga :)
Ensamvarg som jag är så är jag van att vara själv och jag är ju fruktansvärt osocial både hemma o på jobbet
Jag vet inte riktigt hur man gör eller hur man beter sig
Och det är väl det de märker och då blir inte jag det självklara valet eller hör till den populära gruppen .
Så har det alltid varit och helt ok för min del
Jag vet om det och varför

Därför är jag hellre själv

Men ikväll har det skapats en grupp på Messenger där vi kollegor har fått inbjudan till en fest - jättekul om den blir av :)
Sen har en annan vän som jag inte har så mycket kontakt hört av sig för att fika imorgon
Och så ville hon ringa nu på kvällen när jag satt med min serie .
Jag ignorerade först
Men hon skickade då att hon hade nåt att berätta

Jag anade lite vad hon kunde ha att berätta och ringde upp
Jag har absolut kollat för mycket på greys anatomy helt klart när jag kan gissa vad hon har att säga min vän

Som tur är var det en godartad men hon kommer vara sjukskriven en lång tid

Jag är tacksam att hon får vara kvar i livet ett tag till .
Sen hörde ytterligare en vän av sig för att kolla hur jag har min son i Augusti
Hon skulle våga sig på att ha en försenad 50årsfest i Augusti och det är ju verkligen superkul :)

Det har ju jag glömt bort att jag skulle ha en :)

Tänk så mycket storslagna planer jag hade i början på året
Stor fest , gå ner massor i vikt , träna , träffa nån osv
Inget har jag lyckats med

Det är poff helt försvunnet o jag har slutit mig inom mitt skal .. ännu en gång .

Det kommer bli svårt att nån ska kunna locka ut mig igen som Uppsala en gång lyckades med .

Då vågade jag till slut men det kommer jag inte gå på om någon annan vågar prova

Jag håller mig till det jag känner igen och kan

Nej ni .. nu natti

Ovido - Quiz & Flashcards