Alla inlägg den 13 juni 2021

Av Tanja Engberg - 13 juni 2021 22:24

Är stugan på Böda på Öland betalad :)
Och den andra stugan jag fått av en vän den är ju redan betalad :)

Längtar så mycket till den veckan så ni kan inte ana :)

Av Tanja Engberg - 13 juni 2021 20:38

En sak till :)
Jag tänker vara som Stina Wollter och lägga upp bilder på precis så som jag är och inte skämmas ett dugg för det :)
Jag får visst visa mina bilringar på magen eller mina rynkor lite där o var o vad det nu än kan vara
Jag är stolt över min kropp och vad den har åstadkommit i 50 år :)

Och hur den är idag :)

Bara så ni vet :)

Av Tanja Engberg - 13 juni 2021 20:34

Tack och lov :)

När sonen kom .. jag hann innanför dörren alldeles precis , ville absolut inte behöva möta exet ovana knasboll till sambo där utanför när jag var på väg in .. då hade jag dött och sonen hade mått dåligt .
Därför hade jag bråttom hem från stranden ( stannade bara utanför sonens kusin o pratade med två kusiner o kusinbarn innan jag skyndade mig hemåt

Men just där när han kom innanför dörren och jag upptäckte allt som fattades plus att själva grejen att dom var här på min gata .. så rev o slet det i mig .. som ett monster som gnager sig in i mig ätandes ..

Hade jag inte haft ett dåligt knä och extremt dålig kondis så hade jag gett mig ut på en löprunda i skogen
Så gjorde jag när jag var yngre

Men jag ringde min dotter och fick babbla av mig om det hela och så vips kändes allt bra igen

Till saken hör ju att sonen är ju väldigt knepig när han kommer till en början , typ hjärntvättad

Men efter ett tag mjuknade han upp
Han pratade om en hel del att när han är 13 kommer han vilja bo mer hos mig , att han kan välja var han vill vara
Ja men det kan du ju egentligen redan nu
Om du vet att mamma är ledig så självklart kan du komma tidigare om du vill
Och det är säkert ok för din pappa också

Jag tänker jobba för att sonen ska ha det lite friare o kunna välja mera var han vill vara och vad han vill göra
Ett eget val liksom


Imorgon ska vi ut till F-100 och ev bada på badet och så prova en cykelbana de har där .

Det verkar som sonens bästa kompis är här redan nu hos sin mamma så det blir ju en bra vecka .

På fredag om alla är utan symtom peppar peppar s ska vi ta och åka till kungsör och hälsa på mamma o hennes man och hoppas på kusinerna också :)

Dottern o barnbarnen följer också med :)

Och så strandhäng :)
Vi har inte varit där sen januari förra året ..

Nej ni .. nu kolla lite serie o sen .. sova :)

Av Tanja Engberg - 13 juni 2021 17:08

Så här är det
Jag har inte dig blockad längre
Men jag är lite trött på att tänka att vi inte fick till det och att du gick vidare och jag försöker göra det

Så för att jag också ska ta mig vidare så kan vi väl säga att om du nångång i livet blir singel och vill träffas över en fika då kollar du vad jag gör i mitt liv

Men innan dess tror jag det är bäst att vi låter bli att skriva
Jag kommer inte skriva mer om dig här heller , lovar
Du får gärna fortsätta läsa min blogg

Men jag tror att det är det bästa att göra så här så jag kommer i form igen från det jag var för ett tag sen :)

Tror jag är less på att höra om alla lyckliga par bara :)
Du och din käresta
Exet som hånler åt mig helt säkert o tycker han är bäst som har en familj nu och jag har ingen ..

Men jag ska koncentrera mig på mitt eget , han är bara en liten jobbig envis sak det där exet

Han har börjat slarva mer o mer bara för att jag ska bli tvungen att höra av mig
Uteblivna betalningar
Skor o jackor som inte skickas med så jag måste skriva o påminna o vice versa ...


Spyr på det om jag ska vara ärlig men ska försöka ignorera :)

Jag kommer igen , det vet jag :)

Av Tanja Engberg - 13 juni 2021 14:08

Jag har inte känt mig i form och känt en olust .
Förhoppningsvis ändras det när L kommer hem snart

Tog med mig katterna ut efter frukost för att ta ut alla blommor och plantor igen

Och njuta av solen

Packade ihop lite lunchmatsäck o mellis o en bra bok o drog iväg till stranden

Det är inte superskönt när solen går i moln men mellan molnen duger värmen
Bäst att passa på - ska ju regna imorgon

Jag tillåter mig att vara så här , det kommer bättre tider

Jag kanske borde ha åkt ut och hälsat på barnbarnen men tänker att de kan ju höra av sig å, de brukar vara upptagna på helgerna .

Men ny vecka o nya tag helt enkelt :)

Ovido - Quiz & Flashcards