Alla inlägg under juni 2021

Av Tanja Engberg - 24 juni 2021 12:15

Men vilken mardrömsnatt ..
Ont i kroppen o varm o mådde illa o jag vet inte vad alla sjukdomar jag fick under några timmar
Det är lite som mjölkstockning
Då man får exakt alla sjukdomar som bara finns

Men så vips är man återställd , som man fått nåt slags gift i sig

Nu har jag städat inför midsommar o nu dusch o sen ut med katterna o sen beger jag mig till Västerås för att dels inhandla mattor till bilen och lite annat
Ska städa den idag så den är fin inför semesterresan nästa vecka

Tänk att det är midsommar igen , det går så fort alltihopa
Förra midsommar var jag singel o denna midsommar är jag det också

Men tänk nästa midsommar kanske jag inte är det :)

Av Tanja Engberg - 24 juni 2021 00:10

Vid 21.30 efter att ha jobbat ett bra pass men samtidigt också fått klargöra en del o stå upp för mig själv
Jag gjorde nåt annat idag på em å- stod upp för min son :)
Jag vet ju att han inte vill att jag nämner det han berättar för mig för sin pappa och jag höll nästan det .. jag tog det på ett superpedagogiskt sätt och mina kollegor hejade på för att jag faktiskt stod på mig o sa som det var och sparade inte på nånting .

Han hade inte så mycket att komma med .
Jag sa också att bara för att jag tagit bort blockeringen så har jag inte förlåtit han , det kan du fetglömma sa jag glatt :)

Jag tog upp saker som att varför ska vårat barn behöva lida o förlora människor i sitt liv som en efter en tar avstånd från denna familj
Bara för att de hellre väljer att stoppa huvudet i sanden och strunta i det hela o låta stormen rida ut

Jag sa att bara för att du har lätt att glömma och förlåta så behöver inte vi andra göra detsamma

Och Ludwig förlåter inte en viss person för allt nedrigt hon gjort .

Men å andra sidan .. det var en annan person som såg till att hon blev så och gjorde så där och skulden egentligen hos han
Men hon gjorde ett val och det får hon sota för och ta konsekvensen för
Tyvärr får min son inte träffa de släktingar som valt att ta avstånd
Och det är så fel
Han har inte gjort nåt fel

Han ska inte behöva lida o sakna pga dom

De får göra nåt åt saken

För hans skull

Nog om det

Jag fick frossa och ont i kroppen helt plötsligt men känner mig inte sjuk ändå

Det är pga vaccinet

Så jag tar o sover nu

Jag är ledig till på lördag så det blir bra ändå

Just ja... blockade av Uppsala idag .. vi kan ha kontakt ibland ändå :)

Natti

Av Tanja Engberg - 23 juni 2021 17:47

Jag känner mig störst bäst o vackrast idag o på sjujäkla bra humör bara så ni vet :)
Så pass att jag kan kosta på mig att vara generös som bara den :)

Jag kanske inte är helt läkt men känner att jag släppt lite och bjudit till på mig själv och lyssnat o visat empati och ja .. så så som man mera är när man mår bra :)
Jag kanske inte behöver vara sur på mina arbetskamrater eller trött på min stora son eller se mitt ex som en förpestad varelse...
när man är mera läkt så kan man se saker på annat sätt :)
Att ge o ta på arbetet , kunna skoja , vara flexibel o att alla får ha åsikter

Och att vi alla är olika helt enkelt .

Så ja, en superbra dag , det ni :)

Av Tanja Engberg - 22 juni 2021 23:29

Ni hörde av mig och det är inte för att jag inte mår bra utan tvärtom .. jag mår alldeles förträffligt bra :)

Det är inte så mycket som oroar mig eller känns jobbigt nuförtiden

Jag vågar mera , säga vad jag tycker och sånt o jag tror på mig själv mer
Jag tar det lugnt och inför jobbiga saker väljer jag inte att anfalla utan mera att lösa det med vanligt prat utan nån sandlådeeffekt

Jag söker jobb som dyker upp och gör det med glädje , inte med stora skälvan längre , tror mer på mig själv där också

Jag lyssnar mer men säger också ifrån både privat och på jobbet

Jag kan tillochmed ta upp saker med mitt ex utan att det blir nån grej av det fortfarande dock via sonens Messenger .

Jag har blockat av men använder mig inte av det.
Han är inget hot längre men jag har inte förlåtit han för det senaste han gjorde , det kommer jag aldrig göra .

Nästa vecka åker jag och sonen till Småland på semester o planerar att åka en sväng till Öland också :)

Det kan bli en bra vecka .

När vi var och badade i söndags på vårat favoritställe var flera ur sonens släkt där och det var inget konstigt eller knepigt , vi satt bredvid varandra och det kändes väldigt ok alltihopa :)

Jag har sagt upp min del av sonens fritidsplats nu så det innebär ju att exet får hela räkningen att betala , förut har vi ju delat på den .
Jag tror inte han förstod det riktigt när jag skrev om det igår .

Snart dags för stora sonen att åka iväg o jag längtar verkligen att få tillbaks mitt liv o hem , jag kommer vara tuff mot han .
Det som erbjuds sen är en sängplats men inget rum .
Mat får han införskaffa själv på helgerna han kommer hem .

Imorgon ska jag ta min andra spruta , skönt :)

Det var väl allt o ingenting :)

Natti på er

Ps . Nu vet ni att jag lever Ds

Av Tanja Engberg - 15 juni 2021 23:44

Har ju införskaffat en alldeles gratis möbel idag - ett skoskåp.

Ska piffa till den lite med ny färg och nya knoppar tänkte jag :)

Av Tanja Engberg - 15 juni 2021 21:17

På Badoo
Det slår mig att så många vill bara ha det här braiga - att resa på weekendresor ihop osv
Ingen vill bara vara här hemma o göra saker

Jag kan tänka mig nån weekendresa men inte förrän jag känner mannen ifråga väldigt bra o har känslor för han

Men alla får ha sina åsikter givetvis o vad de söker

Det är ju bara som att leta efter en knappnål i en höstack för mig
Supersvårt

Och jag tänker faktiskt inte vara själv så mycket längre

Men men .. det visar sig till slut om jag får med mig nån till Öland eller ej :)

Ger inte upp i första taget jag inte

Av Tanja Engberg - 15 juni 2021 18:43

Kan jag koppla av :)
Att vara ute vid vattnet .. det ger mig sinnesro :)
Tog med mig sonen o hans kompis ut till Bresse , jag sittandes i en solstol och killarna hoppade i .
Blåsigt ikväll här ute och stora vågor .

Var ett jobbigt möte , det sista innan sommaren och jag funderar fortfarande på vad jag ska göra .

Men nu är jag här och kan koppla av :)
Har ett jobbpass kvar , sen ledig resten av veckan :)

Och fint väder kommer det vara resten av veckan .. underbart:)

Bikiniväder med andra ord :)

Jag ska släppa det där med exet nu .. känner att jag håller på o låter han få mig dit han vill
Det kommer inte ske .

Nu kom underhållningen här ute också , uppträdande :)
Superkul .

Av Tanja Engberg - 14 juni 2021 15:35

Varit iväg ut till F-100 för att prova deras cykelbana :)
Det såg väldigt läskigt ut när sonen skulle köra och ja jag var hönsmamma men jag vet hur illa det kan gå för sonen också ..

Men han gjorde en vurpa o blev ruskigt arg men gav sig inte utan gav sig på det där igen :)

Cykeln fick stanna kvar i F-100 för att göra fler försök när han ska vara där på onsdag .

Nu hemma igen o jag frös så in i Norden så jag var tvungen att dra på mig mysbyxor o luvtröja här hemma :)

Snart iväg o handla mat o nöjd med denna lediga dag än så länge

Imorgon så har jag ett jobbmöte på em .

Jag tror det här kommer bli en bra första sommarlovsvecka :)

Älskar sommarlovet :)

Ovido - Quiz & Flashcards