Alla inlägg under juni 2021

Av Tanja Engberg - 6 juni 2021 19:01

Vi med ett kvällsdopp ute i bresse beach o så mycket folk där så här en söndagskväll .. helt otroligt och jag gillar själva känslan o stämningen :)

Sen är det bara att fixa det sista inför en ny vecka
Jag har ju ledigt nästan hela veckan så jag börjar morgondagen med ledigt och kan göra precis det jag känner för helt enkelt :)

Vi får se vad det blir:)

Jag älskar verkligen den här tiden på året :)

Av Tanja Engberg - 6 juni 2021 18:24

Bara så bra :)

Av Tanja Engberg - 6 juni 2021 15:41

För att dejten från mors dag bara ska innehålla vänskap från min sida :)

Det känns bra att inte gå och fundera på det mer men det är flera faktorer som avgjorde det hela

Men han är inte det jag söker riktigt

Det är lite för mycket hålligång och aldrig kunna vara själv och jag kände att det inte riktigt är allt som stämmer
Men jag behåller vänskapen men inte något mer- inte pussande , inte kramande .

Men han kan få hjälpa mig borra o sätta upp saker :)

Vi har lite slö dag här men ska snart åka o handla inför våran grillmiddag :)

Så kör vi ett kvällsdopp ikväll :)

Skönt att komma på saker :)

Av Tanja Engberg - 6 juni 2021 10:43

En trött mamma helt klart
Det börjar bli jobbigt att dela sovrum med sin yngsta men nu är det bara en månad kvar innan han får tillbaks sitt rum.
Det är så pass illa att jag börjat känna av min sjukdom för jag har svårt att somna och jag störs på natten .
Och det börjar bli trångt .
Men snart så är det dags .

Idag hurrar vi för Sverige :)
Sveriges nationaldag .

Jag har nyss skickat ett mess via sonens Messenger till hans pappa för att meddela om utebliven betalning
Bara kort info , inga känslor osv

Klart det irriterar mig för jag vet att han gör det för att få igång mig och bryta noll kontakt o bli arg

Men det är sonen som får ta konsekvenserna för fortsätter han strunta i saker stannar mobilen här .
Det är den som betalas av till mig .

Jag var för snäll där då han nyss kastat ut den som han gör några månader sen kastat in igen och dum som man är köpte jag sonens mobil och pappan gr betala av till mig .
Båda skulle lagt hälften på mobilen för ingen är fattig och båda kan betala .

Så var jag för precis ett år sen
Idag kommer det inte ske något sådant

Idag är jag tuff och hård .
Och inga känslor med

Har för övrigt inga känslor angående den mannen så det är ju bra med det .

Denna nationaldag kör vi lite vilodag tror jag och fix hemma :)

Vi får se helt enkelt :)
Och grill om jag får igång gasolgrillen :)

Ha en underbar nationaldag allihopa :)

Av Tanja Engberg - 5 juni 2021 23:02

Nu säger jag natti o tackar för mig
Väldigt nöjd över dagen o kvällen men också väldigt slut , dock på ett skönt sätt

En dag kvar som mamma - sen dags att ladda batterierna o fylla på med lite olika måbrasaker :)

Måndagen ska jag ha för mig själv och är det sol tar jag med mig en bra bok o en god sallad o bara njuter av solen vid nåt vatten

Vi får se

Jag ska också bli utbjuden på middag men det får vänta tills onsdag :)

Och helgen .. ja , det visar sig :)

Sov så gott alla , det ska jag göra :)

Av Tanja Engberg - 5 juni 2021 19:34

Det var längesen jag kände mig så här fri o lycklig
Bara dra iväg med bilen fullproppad med barn , vad o sol o bredda mackor o festisar och inte ha nånting att passa :)
Grillandet tar vi imorgon istället nu när allt blev så sent och tar oss lådor från frysen

En nöjd Tanja som har fått tillbaks den rätta känslan hur livet ska vara :)

Min dejt är i Örsundsbro o grillar gris
Hans familj är de som har grundat Bärsta party och åker runt o har evenemang o fester tills för ett tag sen
Bärstaklämman som är så god lever vidare på mickelsmässmarknaden i Örsundsbro och det är faktiskt min dejt som är skaparen till den :)

Det ni :)

Av Tanja Engberg - 5 juni 2021 16:36

Har jag fått ta mig hit till det absolut bästa stället på jorden o där jag kommer tillbringa mycket tid i sommar både med och utan sällskap :)

Jag har varit i full fart och åkt korsan o tvärsan när jag till slut kunde packa in killarna bak i bilen :)

Belöningen var när Ludwig säger att det är så bra med dig mamma för du vet precis vad man ska ha med sig och du glömmer inget :)

Han ger mig alltid högsta betyg den där pojken :)

Av Tanja Engberg - 5 juni 2021 10:43

Är väldigt lik sin pappa både till sätt och utseende
Det ger mig flashbacks vissa gånger och jag får lite rysningar inom mig men försöker bita ihop
Jag skulle vilja berätta för sonen hur det känns för mig men jag tror han bara skulle bli ledsen och inte förstå
Idag har jag och mina stora barns pappa en väldigt bra relation
Det har vi egentligen haft länge även när de var små barnen
Ni förstår .. när jag var 29 år så drog han inom en vecka
Jo , han hade redan en ny.. så är det oftast med killar/ män
De är för fega att stå där själva tror jag
De måste alltid ha nån/ någonting att luta sig emot

Just den biten skulle jag få svar på mycket senare när föremålet o fråga av en gemensam vän var livrädd när hon träffade mig ute

Hon har låtsats vara min vän och samtidigt haft en relation med min sambo som jag har familj o hus o Volvo med

Så jäklars att hon hade anledning att vara skraj
Men jo .. många killar är just fega och gör ofta så här har jag fått erfara och är oftast riktiga players .

Men .. mina barn var mycket små när han drog

Vi hade ändå en bra relation jag och pappan
Jag är ju skapt sån

Så barnen hade det bra så
Jag gjorde en helomvändning dock och blev en helt ny Tanja som fick skinn på näsan o sa ifrån o var stark

Mina vänner som känner mig från båda tidsepokerna kallar det för att det är som natt o dag - så stor blev skillnaden :)

Så till det positiva alltså
Så egentligen ska jag ju tacka tjejen som valde att ha en smutsig affär med min sambo för det fick mig att komma loss ur nåt väldigt tråkigt


Men iallafall .. min stora son är väldigt mycket som sin pappa , bortsett från den smutsiga affären då för så vitt jag vet har han inte haft nån affär än av något slag , inte vad jag fått se iallafall :)

Men det här lite truliga , bestämda , grottmsnstänket .. och det går inte hem här i den här familjen kan jag säga :)

Men så fort jag vill prata om nåt tror han att jag är hjälplös o behöver hjälp
Ja , han har formats av sin pappa absolut men jag hoppas sannerligen att han kommer formas om av det militära :)

Och det tror jag .
Men idag vet han inget annat .

Så det ska bli skönt att om en dryg månad får jag leva som vanligt igen o ta tillbaks mitt liv o hem för han tar alldeles för stor plats i mitt liv o i mitt hem , han är faktiskt vuxen
Men det verkar han inte riktigt förstå hur det är att vara vuxen än , men jag håller på och lär han det .


Men jag får lite rysningar i mig ibland för han har alldeles för mycket av sin pappa i sig .

När det gäller den yngre sonen o hans pappa o vad han kommer ta efter .. så kommer inte det hända :)
Jag har för stort inflytande på min yngre son o vi kan prata

Jag och stora sonen är inte så bra på att prata

Dottern och jag har haft en bra relation under dessa år hon fått vara vuxen med familj o villa o Volvo o allt :)

Nu har jag tre pojkar i vardagsrummet , sonen har kompishäng

Jag kör tvättstuga i pyjamas o ska snart byta om

Jag skulle vilja ut o gå och jag skulle vilja ta en solning för att få fart på brännan men det får bli senare :)

Njut på hörni , det gör jag :)

Ovido - Quiz & Flashcards