Direktlänk till inlägg 26 juni 2021

Midsommardagen

Av Tanja Engberg - 26 juni 2021 10:26

Har kommit :)
Det är ju en dag som kan likna nyårsdagen tycker jag men det jag inte gillar är att det är så mycket alkohol i denna tradition för många
Att det är det det handlar om
Och det är tråkigt

Jag hann med massor igår :)

Och nu på morgonen håller jag på och flyttar på yngre sonens skrivbord med alla datasaker på

Och lite annat
Soffan o fåtöljen ska kastas
Förhoppningsvis efter smålandsresan

De är så stora o tyget tar åt sig alldeles för mycket damm o katthår

Så bort med det och in med en bäddsoffa :)

De andra möblerna funderar jag också på att göra mig av med , byta tv med yngre sonen när han får sitt rum
Att han har den större och jag den mindre
För jag tittar ju aldrig typ

Färgen jag till slut fick välja blev faktiskt riktigt bra :)

Glad att ha kommit igång

Det här är en biverkning av det trauma jag varit med om i alla år
Att man inte slutför saker
Och det är ju lite jag

Jag har läst på om fler biverkningar och ska skriva om dom en annan gång
Skrämmande egentligen :)

Idag ska det jobbas efter lunch och det känns helt ok
Imorgon måste jag börja packa och inhandla det som behövs med på våran resa
Bilen ska städas också

Och tvättas utvändigt

Nej ni , hoppas ni får en bra midsommardag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Ovido - Quiz & Flashcards