Direktlänk till inlägg 30 april 2022

Valborg 2022

Av Tanja Engberg - 30 april 2022 21:19

Jag känner att jag fortfarande gör en inre resa
Vad jag vill och inte vill
Vad jag är ledsen över och att jag har all rätt att få känna det jag känner när jag känner det
Att få känna sig nedstämd
En del tränger hellre undan sånt
En del väljer att kalla det för andra saker när jag försöker förklara
Jag ältar inte eller gnäller eller är otacksam

Absolut inte
Men jag låter mig få känna det jag känner
Idag var en sådan dag

Vaknade och gick upp
Bestämde mig för att hoppa träningen och åka till Västerås o uträtta lite ärenden

Men där blev jag så sorgsen
Par o familjer handlar tillsammans o åker sedan hem för att fira Valborg tillssmmans
Kanske bortbjudna till vänner

Jag blev ännu mera nedstämd när jag hörde motormullret från raggarbilarna som har tagjt sig ut för premiärtur och cruising ikväll .

Att höra en V8 .. jo ni .. då vaknar jag till liv :)

Men idag blev det bara mera ledsamhet
Saknad av ett liv jag hade tidigare som jag hade en plats i
Gemenskap o hörde till en stor familj

När jag kom hem såg jag snyggrannens raggarbil på parkeringen
Han som både skaffat sig flickvän och så ska han iväg ikväll med raggarbilen .. han har mer än mig ..

Pratade med dottern innan jag åkte till Västerås
Det är nåt jag också är ledsen över
Att de är väldigt mycket med svärsonens familj men jag verkar inte räknas in alls i någon högtid

Dottern sa bara att jag kan ha det mysigt hemma själv, förmodligen för att lätta sitt eget samvete

Ja, jag har ansvar för mitt eget liv absolut
Men hur gör man i min ålder för att skaffa nya vänner eller rentav en pojkvän ?

Absolut ingen aning
Har provat allt
Dejtingsidor - det kommer jag inte prova mer för det är bortkastad tid o verkligen slöseri av tid

Gymet - känner alla där och ingen är för mig

Jobbet - nä

Och ute .. nä

Så då är jag tillbaks på ruta ett .. för hundrafemtioelfte gången

Jag står upp för hur jag känner mig idag
Pratade i telefon med exet på em

Han förstår nog vad jag menar men pratar sällan eller helst inte känslor

Försöker lätta upp stämningen o få mig att bara vara den gamla vanliga käcka åtråvärda jag

Jag vill inte vara det idag

Jag vill att någon tar hand om mig ibland

Lyssnar

Skrev med en vän eller rättare sagt , han skrev med mig
Han är intresserad av mig men jag ser bara vänskap
Han menade på att jag ska sluta älta och att jag visst har familj o vänner att umgås med
Att det är jag som bara kan förändra osv

Försökte få han att förstå , att han missuppfattade
Förmodligen med flit för att han vill att jag ska få upp ögonen för han
Vilket jag aldrig kommer få

Så jag avslutade

Idag känner jag så här och tillåter mig att få göra det

Det har varit alldeles för många alldeles för ensamma högtider de senaste åren

Glad att yngsta sonen är hos sin pappa o den familj han skapat där

Avundsjuk är jag på alla sätt

Imorgon är en ny dag

Som tur är

Ha en trevlig Valborg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards