Alla inlägg den 1 december 2021

Av Tanja Engberg - 1 december 2021 18:29

Jag hann tänka om kring julafton o tänker inte vara egoistisk
Mamma o hennes man ska göra det som känns bäst för dom
Och jag låter sonen vara med hans pappas familj
Och jag .. tänker gå i pyjamasen ännu en julafton till .. kolla på julfilmer och äta överdrivet många chokladpraliner :)
Det ni :)

Och råkar jag ha träffat nån innan dess kommer jag inte bjuda in den mannen inte

Utan jag kommer vara själv
Vill inte ha en repris på förra julen
Bara så ni vet :)

Av Tanja Engberg - 1 december 2021 10:50

Min familj o släkt fixar grupper på whats app när vi vill bjuda in till nåt
Jag ordnade en grupp kring min sons födelsedag för ett tag sen
Nyss skrev min mamma o frågade om tid
Jag svarade o så skrev jag nåt om att det inte ska snöa den dagen
Tänker på de som ska åka en bit

Då kommer det nån text o ett rött hjärta o jag kände mig tvungen att fråga om de inte mår bra

De var rädda för smitta o kan inte köra i mörker

Nu kommer vi till ett annat dilemma som jag vägrar gå igång på
Det här är bara så helt enkelt

Varför ska det vara så svårt att åka hit o hälsa på när de aldrig har problem att åka till övriga familjemedlemmar

Men jag vägrar att låta mig gå in i det
Alla gör sina val :)

Det ska inte förstöra för oss

Då helt plötsligt skriver hennes man och massa utropstecken och väldigt argt ..
Exakt !!
Vi tar en dag i taget !!!

Alltså blir man så grinig när man blir äldre ?
För han är verkligen just det .. grinig .

Typ mest hela tiden .

Men det ska inte få igång mig .
Ibland tror jag att de vill få lite drama bara för att det är tråkigt .

Men de får stanna hemma om de känner att de inte kan åka .

Det gör inte mig nåt
Men då börjar jag ju undra om julen .

Knepigt med släkt ibland :)

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards