Direktlänk till inlägg 21 februari 2022

Jag vägrar ha dåligt ..

Av Tanja Engberg - 21 februari 2022 20:23

Samvete för massa saker just nu

Sak 1- min pappa och jag har inte världens bästa relation men kommit så pass långt att vi vet våran plats och han låter mig vara ifred o jag han osv

Min pappa har i alla år tryckt ner mig på ett eller annat sätt
Tar chansen när han får den
Idag är jag så mycket starkare och säger ifrån på skarpen när han försöker .
Jag mår ruskigt dåligt ändå och hela kroppen vill protestera mot detta hemska lite narcissistiska beteende .
Jag tycker om min pappa ändå , man får bara en .
Men idag kan jag välja när o hur o var jag vill ses osv och vägrar ha dåligt samvete över mitt val .

Nu ikväll hörde han av sig , han är utomlands sen några månader tillbaks .
Han behövde skjuts från Arlanda på onsdag .
Jaha ?
Jag jobbar i normala fall
Har tagit semester enbart för att få umgås med mitt barn
O så ska man förstöra dagen med att hämta en pappa som tror att vi alla lämnar allt för att göra som han vill
Han visste om att han skulle hem o han kunde meddelat detta tidigare .

Jag sa nej .
Att jag kunde lika gärna ha jobbat om jag ska förstöra min semesterdag med att hämta någon på Arlanda .
Och jag vägrar ha dåligt samvete för att jag sa nej .

Så är det .
Dottern sa ja o tar ledigt från jobbet .
Men de står i skuld till denna man mer för denna morfar hjälper dom med mycket .

Jag tänker inte bry mig helt enkelt

Sak 2-
Detta sportlov förstördes av att narcissistiska exet frågade ett par dagar före sportlovet om att få ha sonen två dagar
Jag hade tagit semester
De mutade sonen med att åka till badhuset på tisdagen för att han skulle vara kvar hos dom
Jag sa till sonen att det är ju hans sportlov .
Men sonen skrev ikväll o de var iväg idag måndag till badet , då kunde ju han kommit ikväll
Enda anledningen varför de vill ha han är för att exets sambo skulle ha sin son två dagar

Så de förstör mina planer för att hon inte vill roa sin son på egen hand

Ja, mesiga jag sa ja först men sen flög fan i mig o jag sa precis va jag tyckte .

Egentligen lurade de både mig o sonen o förmodligen tror de nu att de är så smarta

Jag blockerade på exet igen
Finns ingen mening att ha kontakt med han

Och nu när jag fick höra detta ikväll så sa jag vad jag tyckte till sonen

Varför ska jag hela tiden lägga tillbaks mina känslor ?

Nä nångång får det vara nog

Och jag vägrar ha dåligt samvete för detta också

Och det lära ni är att ha kommit väldigt långt med mig o det jag varit med om tidigare i mitt liv


Nu har jag nog inget mer att säga om det :)

Jo .. den här stormen Franklin .. den kunde den minsann :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Presentation


I denna blogg kommer jag bara skriva om mig själv och slutet på min resa och att nå mitt mål,tankar och känslor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards