Direktlänk till inlägg 1 augusti 2021

Gustavsvik

Av Tanja Engberg - 1 augusti 2021 21:56

Idag som sista grej på mammaveckan åkte vi till Gustavsvik och jag kände mig som ett riktigt blötdjur efteråt och jag har verkligen inte fysiken för att klättra runt o flyta överallt så där
Min son skrattade åt minatsppra försök
En mamma frågade mig när jag kommit ner ur ett rör om den var barnvänlig

Det vet jag inget om men mammavänlig är den då inte svarade jag :)


Funderat lite på dejten jag ska ha nästa vecka

Jag är lite orolig för att han ska ta mig som nån som fixar hans liv till det bättre
Alltså, att jag är lösningen på hans problem o att han hoppar in i vårat liv
Det fungerar ju inte så riktigt men en del tror det tyvärr

Att han inte behöver jobba med sitt liv utan bara skuttar över till mitt
Jag är också orolig över att han tror att jag har gott ställt o vi kan leva på mina pengar
För det går ju inte heller

Jag blir inte riktigt klok på han för ibland kommer han med så knepiga saker som jag inte riktigt vet hur jag ska ta ställning till ..

Som att vi ska åka med hans mormor till Las Palmas
Jag svarade att vi håller oss till vår första dejt först o sen får vi se om vi ska ses nåt mera


Eller att han fastnar för vissa ämnen eller att han tror att vi har det lika med ex o sånt
Eller som när han berättar historier om hans sk kompis om thailändskor o massa pengar o fina middagar


Det är inget som jag tycker är att vara stolt över

Som sagt , jag blir inte riktigt klok

Jag har sagt att en dejt nästa vecka får räcka för sen måste jag koncentrera mig på Ölandsresan o lite annat .

Idag har han knappt hört av sig alls så gissar på att han börjar ta sig vidare

Tänk om han är en solovårare ?


Han har skrivit om att han haft en del otur i livet som han måste reda ut

Ja men varsågod gör det innan du gör nåt med mig har jag lust att säga

För jag tänker inte hjälpa dig med den biten - jag har ett fantastiskt liv redan , det ska inte bli sämre med din skit du släpar med dig

Han skrev för ett tag sen att jag skulle höra av mig vid läggdags
Struntar nog i det .

Imorgon när jag lämnat sonen hos sin pappa och min barnfria vecka kommer tänker jag nog krypa ner i sängen en stund o bara kolla serier :)

Bara njuta av inga måsten än så länge iallafall :)

Det lustiga är att han har inte ens kommenterat att jag var hos exet igår o fixade bil .
Det är skumt .
Men Jaja .. snart sovdags här :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Engberg - 16 mars 2023 21:27


Började bra när jag kom hem Sonen var här och vi hade trevlig samvaro tills pappan hämtade Jag la mig och vilade sen och sov ett par timmar .. Så skönt :) Vaknade till och konversationen på whats app med min yngre syster hade dragit igång om der...

Av Tanja Engberg - 14 mars 2023 18:53


Efter våren och sommaren Ljumma sommarkvällar vid sjön Det har jag allt nu Jag är också nöjd med mig själv för att jag lyckats klara tre veckor utan kontakt . Jag insåg att alltihopa bara var spel för galleriet Nåt som sådana typ av människo...

Av Tanja Engberg - 19 februari 2023 22:47


Att man har blivit frisk från att känna sig jagad och inlåst och alltihopa av ett narcissistiskt ex . Igår kväll sa en gemensam vän till oss vad det hela handlade om och vad han gjorde eller rättare sagt försökte göra och var väldigt inställsam och ...

Av Tanja Engberg - 13 februari 2023 22:18


Att jag gjorde så tvärtemot det man ska göra med manipulativa personer igår .. men jag orkade inte .. var sjukt irriterad . Och jag fyllde på hans energitank till bristningsgränsen .. och tömde min . Däremot så kommer jag få lugn o ro i många veck...

Av Tanja Engberg - 12 februari 2023 11:57


Om narcissister igen .. brukar göra det ibland när jag behöver bli påmind om hur jag behöver vara Egentligen är det sjukt att man aldrig kan få vara sig själv med narcissister Och varenda gång glömmer man bort att de behöver ens energi o vill få ...

Ovido - Quiz & Flashcards